Conèixer i entendre l’entorn: dues col·leccions de l’editorial Barcanova

L’editorial Barcanova té en el seu catàleg dues col·leccions adreçades a l’alumnat de cicle inicial que tenen una temàtica comuna: conèixer i entendre l’entorn.

La col·lecció Sorpreses de la natura presenta de manera molt senzilla i entenedora alguns fenòmens de la natura: el cicle de l’aigua, la metamorfosi, el creixement de les plantes.

La col·lecció Per què he de…? ajuda a comprendre el perquè s’ha de prendre consciència del que succeeix al nostre entorn.

Ambdues col·leccions tenen una estructura molt semblant:

1. La primera part és una història on es despleguen els continguts que es volen treballar o explicar. La manera com està redactat el text, permet una interactuació constant amb l’alumnat, ja que a banda del text, els personatges (il·lustrats) es fan unes preguntes relacionades amb el contingut de la pàgina.
  2. La segona part són unes orientacions per a educadors i pares que han de permetre reforçar el contingut.
Els llibres de la col·lecció “Sorpreses de la natura”
Hi havia una vegada una eruga
Il·lustracions: Mike Gordon
Com és possible que una eruga es transformi en una bonica papallona?
Hi havia una vegada una gota de pluja
Il·lustracions: Mike Gordon
Com s’ho fan les gotes de pluja per caure dels núvols, després desaparèixer i més tard convertir-se un altre cop en núvols?
Hi havia una vegada una llavor
Il·lustracions: Mike Gordon
Com és possible que creixi una planta d’una petita llavor? I d’on surten aquestes llavors?
Hi havia una vegada un capgròs
Il·lustracions: Mike Gordon

Com és possible que, d’un petit ou gelatinós, en surti un capgròs i després es converteixi en una granota?
Els llibres de la col·lecció “Per què he de…?”
Per què he d’estalviar aigua?
Il·lustracions: Mike Gordon
Per què és important no malgastar l’aigua? Què podem fer nosaltres per contribuir a estalviar-ne?
Per què he de protegir la natura?
Il·lustracions: Mike Gordon
Per què és important tenir cura de la natura? Què podem fer nosaltres per protegir-la?
Per què he d’estalviar energia?
Il·lustracions: Mike Gordon
Per què és important no malgastar l’energia? Què podem fer nosaltres per contribuir a estalviar-ne?
Per què he de reciclar?
Autoria: Jen Green
Il·lustracions: Mike Gordon

Per què és important reciclar? Com podem nosaltres contribuir al reciclatge?