Lara Reyes explica la lectura a l’escola Francesc Aldea

larareyesEl programa Terrícoles de Barcelona Televisió dedicà una de les seves emissions a la lectura. Lara Reyes explica el projecte de l’escola Francesc Aldea de Terrassa on treballa: lectura autònoma, lectura compartida, coordinacions de mestres, conversa literària, corpus literari…, tot en un dels projectes més coherents que sobre lectura hi ha a les escoles de Catalunya.

Al portal del grup Gretel, al qual pertany es presenta aquesta mestra entusiasta de la lectura:

Diplomada en Magisteri (2008), Màster en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura (2009) i Llibres i Literatura Infantil (2010) i Doctora en Didàctica de la Llengua i la Literatura (2015). La seva tesi titulada “La formació literària a primària. Impacte d’una intervenció educativa en l’evolució de respostes lectores.”, dirigida per la Dra. Mireia Manresa, analitza com es forma i evoluciona el lector literari a l’escola durant un període de quatre cursos, de 3r a 6è de primària.

Actualment compagina la docència a primària, la docència al Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la UAB com a professora associada i la formació permanent del professorat. També és professora del Màster propi del grup GRETEL: Llibres i Literatura per a Infants i Joves. Els seus interessos de recerca giren al voltant de la formació del lector literari en el context escolar.