Bones pràctiques per a la dinamització de la biblioteca escolar

La biblioteca escolar és un recurs educatiu al servei del currículum i del projecte educatiu i es concep en l’actualitat com un espai dinàmic en què els recursos i serveis d’informació compleixen un paper primordial en el procés d’ensenyament i aprenentatge.

La biblioteca és en si mateixa un instrument d’índole pedagògica de primer ordre en el suport a la tasca docent i en la construcció del coneixement tant de forma individual com col·lectiva, enriquint l’activitat a l’aula i establint les bases per a l’aprenentatge autònom.

La biblioteca és doncs una eina educativa que ha d’actuar com a catalitzadora de la comunitat educativa i convertir-se en suport i motor dels processos de millora, integrant les tecnologies de la informació i comunicació com a eina de treball i facilitant la participació de tot el professorat en diferents programes i projectes.

El Ministerio de Educación ha convocat el concurs nacional de bones pràctiques per a la dinamització i innovació de les biblioteques dels centres escolars per a l’any 2011.  La finalitat d’aquest concurs és col·laborar en la dinamització i innovació de les Biblioteques Escolars i contribuir a la difusió de les bones pràctiques detectades.

Els premis estan dirigits als centres docents espanyols sostinguts amb fons públics que imparteixin els ensenyaments regulats en la Llei Orgànica d’Educació que hagin desenvolupat actuacions de dinamització i innovació de la seva biblioteca, per tal de donar-los visibilitat i reconèixer l’esforç realitzat i la seva contribució a la millora de la qualitat de l’educació. El termini de presentació és el 17 de maig de 2011.

|Resolución de 18 de marzo de 2011 (BOE núm. 78 de 1 de abril de 2011)|