Aquesta obra aporta un estudi panoràmic i documentat dels aspectes essencials que conformen la realitat, històrica i actual, de les biblioteques escolars. No n’obvia les principals mancances, les amenaces i les oportunitats. Des del concepte i la terminologia fins als elements bàsics de la seva missió: objectius, funcions, serveis, difusió, visibilitat, coordinació, avaluació i digitalització.
L’anàlisi de les directrius i la legislació sobre biblioteques escolars es completa amb un exhaustiu recorregut per les principals iniciatives que fan possible el seu impuls i promoció, com són les institucions, les trobades d’intercanvi, les activitats de formació, les publicacions periòdiques, els plans institucionals, els projectes de centre, les xarxes, els recursos i les eines disponibles en el context mundial, europeu i espanyol.
El principal repte per a les biblioteques escolars del futur és la seva eficaç contribució a les funcions que la societat digital els demani com a entitats educatives primordials de gestió de la informació i promoció de la lectura. Per això, els autors també han dedicat especial rellevància en aquesta obra a la relació entre biblioteca escolar i tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement.
CREMADES GARCÍA, Raúl; JIMÉNEZ FERNÁNDEZ, Concepción M. La biblioteca escolar a fondo. Del armario al ciberespacio. Gijón: TREA, 2015 (Biblioteconomía y administración cultural)