Dos manuals per al professorat

Al llarg de l’any 2015 han aparegut un seguit de llibres sobre la didàctica de la lectura i la formació literària. Destaquem els següents:

SELLÉS, M. Àngels; SENDRÓS, Mercè. LLEGIM! Propostes pràctiques per apropar la lectura a tothom. Barcelona: Horsori, 2015 (Manuals; 29)

El llibre que teniu a les mans sorgeix de les reflexions de dues professionals de l’àmbit educatiu en comprovar que no tothom –joves, adults i gent gran– té les competències ni les habilitats per accedir a tot tipus de textos.
Aquesta realitat les ha portat a crear recursos, suports i metodologies per tal de poder apropar la lectura a diferents col·lectius: dislèctics, analfabets funcionals, discapacitats psíquics, afàsics, persones amb trastorns d’aprenentatge…
Les autores han sistematitzat senzilles praxis que inclouen com preparar la lectura d’un llibre, com desenvolupar-la, quines activitats complementàries es poden realitzar, com avaluar, etc. Perquè aquest llibre sigui un recurs útil i funcional que ajudi als professionals que acompanyen grups de lectors de diferents àmbits


BALLESTER, Josep. La formación lectora y literaria. Barcelona: Graó, 2015 (Crítica y fundamentos; 48)

La lectura no només implica desxifrar unes marques gràfiques d’acord amb unes convencions determinades; és, sobretot, un intercanvi. La interacció existent entre el text i el receptor, el producte d’un diàleg en què es negocia la coherència interna del text i aquella que el lector li atribueix.

Aquest llibre parteix de la perspectiva segons la qual el camí de la renovació de l’educació lectora i literària ha de partir de la recuperació del seu valor instructiu. La capacitat cognoscitiva per interpretar la realitat i la construcció sociocultural de l’ésser humà constitueixen dos dels eixos fonamentals d’aquesta obra.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>