SELLÉS, M. Àngels; SENDRÓS, Mercè. LLEGIM! Propostes pràctiques per apropar la lectura a tothom. Barcelona: Horsori, 2015 (Manuals; 29)
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les reflexions de dues professionals de l’àmbit educatiu en comprovar que no tothom –joves, adults i gent gran– té les competències ni les habilitats per accedir a tot tipus de textos.
Aquesta realitat les ha portat a crear recursos, suports i metodologies per tal de poder apropar la lectura a diferents col·lectius: dislèctics, analfabets funcionals, discapacitats psíquics, afàsics, persones amb trastorns d’aprenentatge…
Les autores han sistematitzat senzilles praxis que inclouen com preparar la lectura d’un llibre, com desenvolupar-la, quines activitats complementàries es poden realitzar, com avaluar, etc. Perquè aquest llibre sigui un recurs útil i funcional que ajudi als professionals que acompanyen grups de lectors de diferents àmbits
BALLESTER, Josep. La formación lectora y literaria. Barcelona: Graó, 2015 (Crítica y fundamentos; 48)
La lectura no només implica desxifrar unes marques gràfiques d’acord amb unes convencions determinades; és, sobretot, un intercanvi. La interacció existent entre el text i el receptor, el producte d’un diàleg en què es negocia la coherència interna del text i aquella que el lector li atribueix.
Aquest llibre parteix de la perspectiva segons la qual el camí de la renovació de l’educació lectora i literària ha de partir de la recuperació del seu valor instructiu. La capacitat cognoscitiva per interpretar la realitat i la construcció sociocultural de l’ésser humà constitueixen dos dels eixos fonamentals d’aquesta obra.