L’educació per al desenvolupament per a promoure una ciutadania global solidària

ININTERACTUEMTERACTUEM A L’ESCOLA és la proposta d’educació per al desenvolupament de la Fundació Pau i Solidaritat del País Valencià, per a centres d’educació infantil, primària, secundària, cicles formatius i formació de persones adultes. L’objectiu d’aquesta proposta és promoure dins de l’educació

formal, la reflexió sobre el món desigual en què vivim i com emprendre accions que transformen aqueixes desigualtats.

Aquest programa engloba un seguit de recursos didàctics que permeten al professorat introduir en el currículum educatiu l’educació per al desenvolupament, per a promoure entre l’alumnat una ciutadania global solidària.

A partir dels materials i dels projectes elaborats per la Fundació Pau i Solidaritat del Pais Valencià, s’ofereixen un seguit de propostes didàctiques perquè el professorat puga treballar a l’aula conceptes com la desigualtat, la globalització, els drets laborals, el consum responsable… i fomentar així en l’alumnat la capacitat d’anàlisi crítica i transformadora enfront de la situació actual.

La web Interactuem és una de les eines principals d’aquesta proposta ja que:

• Permet disposar via en línia de tots els recursos didàctics que oferim des de Pau i Solidaritat, tant a professorat com a alumnat i a qualsevol persona, estiga on estiga i siga d’on siga.
  • Dóna a conéixer i difon les activitats als centres que realitzem des de l’Àrea d’Educació (les propostes educatives en centres escolars).
  • Possibilita la participació i les aportacions en la web mitjançant, la introducció contínua i revisió del material sobre la base de les avaluacions realitzades a partir de la seua pràctica a les aules així com a partir de la revisió del Seminari d’Educació per al Desenvolupament de Pau i Solidaritat del País Valencià.

Aquest programa surt de l’èxit en anteriors campanyes -Mou-te en drets i Una altra infància en aquest món-, i de les necessitats expressades pel professorat participant en aquestes. S’amplia el treball d’educació per al desenvolupament que en la Fundació realitzem des de 1999.

|ACCÉS A INTERACTUEM|