Alumnes de batxillerat del Centre Tècnic Eulàlia expliquen la nostra independència nacional a l’ONU

centretecniceulaliaA l’ONU Film Competition 2013 aquests joves estudiants adscrits a l’escola Avenç de Sant Cugat, inicien el vídeo amb un repàs històric fins a traslladar-se en els esdeveniments més recents que ha viscut el país.

El projecte ha estat seleccionat com un dels cinc millors vídeos presentats i es va projectar davant d’uns 500 alumnes d’arreu del món i el presenten així:

Som 10 alumnes catalans de Barcelona. Hem tingut l’oportunitat d’assistir a la 37ª Edició de la INTERNATIONAL STUDENT CONFERENCE a les Nacions Unides titulada ‘Modern Youthquake. A Generation’s Impact.’ Aquestes sessions són trobades d’estudiants d’arreu del món, els quals assistim a diferents conferències. Una de les activitats en que vam estar més implicats fou participar en la ‘Film Competition’ en què ens van demanar que elaboréssim un vídeo sobre el paper del joves dins la societat. Nosaltres vam creure adient mostrar el moviment independentista català i els motius pels quals la societat catalana vol la independència, tot des del punt de vista dels joves. Estem molt contents i orgullosos de poder dir que aquest mateix vídeo va ser seleccionat entre els 5 millors i va ser projectat a les grans pantalles de la sala, on 500 alumnes d’arreu del món el varen poder contemplar com ho esteu fent vosaltres ara mateix.
Aquest és un petit vídeo dedicat a tots els catalans i catalanes i, especialment a Pau Casals. L’oportunitat que ens ha estat lliurada no és sinó una mostra de l’anhel català que esperem que tingui ressò i que mostri la voluntat real d’un poble unit i amb dret a decidir el seu propi futur.