Dóna la Nota

Aquest cop, amb DÓNA LA NOTA, volem recordar que tant si som nins, nenes, xiquetes, minyons, boixos, dones, noies o al·lots… som PERSONES IGUALS.

Somiem un món on homes i dones ens respectem i tinguem les mateixes oportunitats davant la societat. La millor manera d’aconseguir el nostre pròposit és a través de la música, aquesta forma d’expressió uneix persones de diverses capacitats, ètnies, edats, cultures, identitats, gèneres…

Per aquest motiu proposem:

Cantar plegats la cançó PERSONES IGUALS el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, a les 11h del matí, als patis, places, carrers dels vostres pobles, per tal de reivindicar la inclusió de totes les persones en igualtat de condicions en la nostra societat. Llegeix més»

Segona edició de l’@edubarometre de “Per l’educació responc”

El proper dia 1 de març llancem la 2a edició de l’Edubaròmetre de Per l’educació responc, l’enquesta que vol saber com viuen l’escola pares, mares i mestres perquè es tingui en compte a l’hora d’afrontar els nous reptes educatius en un moment de canvis com l’actual.

Podràs accedir-hi des de la pàgina edubarometre.cat a partir del dia 1 del mes que ve.

A més, des d’aleshores a la pàgina també hi trobaràs eines per educar en format d’infografies i espais per debatre, que estan pensats perquè ens ajudin a tots a educar millor els nostres fills, filles i alumnes. T’enviaran un breu correu per avisar-te un cop s’hagi activat.

D’altra banda, el mateix dia es presentarà en roda de premsa els resultats dels docents que hàgiu respost l’enquesta. Els resultats de famílies els presentarem a principis d’abril. Llegeix més»

TREVA Una manera de viure l’escola

L’Escola Nova de Cervelló comparteix la seva experiència com a centre TREVA a la Jornada XicBaix

Dilluns 19 de febrer a la tarda l’Escola Nova va compartir l’experiència del TREVA en el Projecte XicBaix amb d’altres mestres. Mes informació al web

Llegeix més»

ADOCTRINEM? Per una educació crítica i democràtica [Jornada MUCE]

La nova ofensiva partidista que estem patint sobre l’educació ha arribat a l’extrem de portar algunes persones docents davant dels jutges. A més, ha afectat la convivència de diferents centres de forma que, algunes famílies, s’han permès amenaçar mestres i, fins i tot, alguns s’han vist desautoritzats.

Som conscients que, aquest ambient, pot arribar a estendre’s si no fem les coses bé.
Quin paper han de jugar els docents? Què poden fer les AMPA? Què cal exigir a les administracions? Els alumnes hi tenen alguna cosa a dir? Si no s’aborda un tema perquè una família no ho vol, es vulnera els drets dels altres alumnes?

Ara bé, per fer la seva feina les persones que es dediquen a la docència han de poder treballar amb tranquil·litat i sense censura. Per una educació crítica, en els centres hem de poder parlar de tot. Parlar de tot en les condicions adequades i, sempre, des del respecte.

Que els docents puguin exercir de docents, i les mares i pares puguin exercir com a mares i pares. Llegeix més»

B-resol, una app per lluitar contra l’assetjament escolar

Setanta-cinc instituts de la demarcació de Barcelona disposaran d’una llicència d’ús d’aquesta aplicació mòbil, que facilita que els joves, tant les víctimes com els observadors, puguin alertar al centre educatiu sobre situacions de bullying, ciberbullying, assetjament, trastorns alimentaris i qualsevol altre conflicte que afecta especialment al col·lectiu d’adolescents. La tecnologia mòbil permet que l’alumnat avisi de situacions de perill de manera immediata, segura i des de qualsevol lloc i moment.

Aquesta iniciativa, forma part d’un programa pilot que impulsa la corporació de manera consensuada amb el Departament d’Ensenyament, per oferir a l’alumnat d’ESO eines i recursos que lluitin contra conflictes que afecten a la salut i l’estat emocional dels joves que se’n veuen afectats, i que en dificulta el rendiment educatiu i posa en risc la convivència als centres escolars.

El dispositiu B-resol ja compta amb una experiència d’èxit a més d’un centenar d’instituts públics catalans que, durant els curs passat, es van adherir al programa d’innovació educativa #aquiproubullying, i el van utilitzar a través de les llicències adquirides del Departament d’Ensenyament de la Generalitat. Llegeix més»

L’educació literària als 0-6 anys.

La necessitat de renovar les bases metodològiques i didàctiques que facilitin una millora en l’educació literària dels infants, ha fet que, des de diferents àmbits, s’iniciés un procés de reflexió que de mica en mica va donant els seus fruits. L’educació infantil ha centrat l’atenció de dues publicacions força diferents en el contingut però que es complementen. La primera és una obra col·lectiva publicada per Rosa Sensat que reflexiona de manera global sobre l’educació literària a infantil, i la segona, publicada per Graó, versa sobre l’ús dels contes tradicionals per acompanyar les emocions.

Ambdues tenen en comú que parteixen de la idea que l’experiència literària a infantil té una connotació vivencial i que el conte n’ha de ser la base.
Llegeix més»

«Viajando entre letras»

Els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut de Torrelles de Llobregat presentaran el llibre «Viajando entre letras» a la Biblioteca Pompeu Fabra de la mateixa població. Serà el dia 20 de febrer a les 18:00.

«Viajando entre letras» és una antologia de textos narratius que té el seu origen en la proposta de la professora Sandra Pino de llengua i literatura castellana de treballar la competència escrita i l’ortografia.

El grau d’acceptació per part de l’alumnat va ser tan gran que la proposta esdevingué un projecte d’escriptura creativa el resultat del qual és un llibre que recull narracions de tota mena i de temàtica variada: romàntiques, diaris d’adolescents, herois i antiherois, bèl·liques, sobre xarxes socials, drogues i violència, de misteri o protagonitzades per criatures fantàstiques.

Van ser els propis alumnes qui, en iniciar el projecte, van escollir el gènere narratiu, els personatges, el temps i la veu narrativa, que donaria forma als seus relats.
Llegeix més»

El Museu de les Matemàtiques de Catalunya presenta #Leonardome

Leonardome és un nou recurs pedagògic innovador inspirat en les cúpules ideades per Leonardo da Vinci.

Impulsat pel Museu de les Matemàtiques de Catalunya, el recurs va dirigit a centres educatius de primària i secundària i permet treballar a classe àrees de coneixement transversals com les matemàtiques, la tecnologial’art i la història. Amb Leonardome també es desenvolupen les competències bàsiques d’aprenentatge.

Llegeix més»