El plenari de les direccions de les escoles del Maresme i del Vallès Oriental rebutgen “la vulneració de drets fonamentals”

Les darreres hores i dies hem vist com han estat vulnerats els nostres drets fonamentals.

Hem vist com les forces i cossos de seguretat de l’Estat irrompien en impremtes, regiraven la nostra correspondència, intimidaven els diaris, assaltaven les Conselleries i detenien a treballadors i representants públics.

Hem vist com la llibertat d’expressió, el dret a decidir, el dret a pensar, el dret a ser lliure s’han anat coartant i esmicolant davant nostre.

Per tot això, les direccions de escoles i instituts del Maresme-Vallès Oriental volem manifestar la nostra indignació i rebuig absolut a la situació que estem vivint. La nostra tasca ens implica en la formació de ciutadania crítica i proactiva fonamentada en els valors democràtics del respecte, l’entesa, el diàleg i la llibertat.

No podem restar en silenci i mantenir-nos-en al marge i denunciem la deriva autoritària del govern central i fem la petició de retorn al diàleg i al respecte dels drets fonamentals.

Llegeix més»

Lego Wedo 2.0 a l’@escolalavinyala

En el marc del pla de treball conjunt de l’escola La Vinyala, de Sant Vicenç dels Horts, i el Servei Educatiu Baix Llobregat-6 s’ha fet una sessió formativa per a la introducció de la robòtica educativa a l’aula.

Aquesta primera sessió se centrà en les potencialitats educatives del Lego Wedo 2.0 i s’adreçà a les mestres de cicle mitjà, cicle superior i d’educació especial de l’escola.

Al llarg de la sessió, dinamitzada pel Centre de Recursos Pedagògics:

  • Es van presentar els recursos que el servei educatiu posa a disposició d’aquelles escoles que volen introduir la robòtica dins el seu projecte educatiu
  • Es van donar orientacions de com introduir de manera gradual les potencialitats d’aquesta eina, des de la fase més instruccional (organització d’aula i coneixement del material) a la fase més curricular (desplegament de projectes).
  • Es feu una introducció bàsica al llenguatge de programació del Lego WeDo 2.0.

Llegeix més»

Us convidem a visitar la seu del Parlament de Catalunya, i conèixer-ne la seva potencialitat educativa.

La xarxa de centres de recursos pedagògics dels serveis territorials del Departament d’Ensenyament al Baix Llobregat, ha organitzat una sessió de treball al Parlament de Catalunya adreçada a les direccions de centre educatius no universitaris i altres agents educatius (tècnics municipals, personal dels serveis educatius, de la inspecció educativa…).

En aquesta sessió es farà una visita a les instal·lacions més emblemàtiques del Parlament i, després d’una breu pausa, es procedirà a la presentació del programa Aula Parlament que és la plataforma participativa que aplega totes les activitats educatives i de difusió de diferents propostes de proximitat a la ciutadania d’una de les institucions parlamentàries més antigues del món.

Llegeix més»

L’Escola Nova de Cervelló a Ràdio 4 parlant del TREVA

L’onze de setembre,  l’Escola Nova va participar en el programa Lletra lligada de Ràdio 4  RTVE (Ràdio Televisió Espanyola) amb la periodista MªCruz Hernández.

La Caroline Copestake formadora del Programa TREVA de la Universitat de Barcelona ens van convidar per explicar la nostra experiència a l’escola amb el programa TREVA  (Tècniques de relaxació vivencials a l’aula).

L’Elisa Tauste, cap d’estudis de l’escola, va explicar l’experiència al centre, ho podreu escolar al següent AUDIO.
Des del 2012 vam començar amb aquesta formació que està estretament lligada amb el projecte educatiu del centre.  A les aules es fa una gran feina respecte TREVA i l’educació emocional amb una resposta molt positiva per part dels alumnes.  Estem molt satisfetes dels fruits que veiem en els nens i nenes per les estratègies que van adquirint i la capacitat d’aplicar-les quan les necessiten. Llegeix més»

La nova normativa de l’Institut d’Estudis Catalans. Guia pràctica (Jordi Ginebra i Serrabou).

Aquesta obra té l’objectiu de donar informació pràctica sobre la nova normativa gramatical i ortogràfica de l’Institut d’Estudis Catalans. Després d’una anàlisi detallada de la nova Gramàtica de la llengua catalana (2016) i de la nova Ortografia catalana (2017), es presenten, de manera clara i breu, els punts en relació amb els quals hi ha novetats. També es relacionen els punts conflictius que, després d’haver estat sotmesos a consideració, l’IEC ha optat per no modificar.

Finalment, l’obra presenta un apartat, que té igualment un enfocament pràctic, dedicat a aspectes gramaticals diversos que reben atenció normativa de l’IEC i que convé conèixer per poder utilitzar adequadament el català estàndard. La teniu disponible en format pdf.

 

Llegeix més»

Caixes didàctiques del Museu Marítim de Barcelona

Aquest curs, durant el primer i segon trimestre, el Servei Educatiu Baix Llobregat-6 tindrà en servei de préstec tres caixes didàctiques del Museu Marítim de BarcelonaEls habitants del mar La gran aventura del Nico i els seus amics (ambdues el primer trimestre) i Pirates (segon trimestre).

Les dues primeres maletes són per a educació infantil i cicle inicial, la tercera (Pirates) pot ser utilitzada als cicles mitjà i superior de primària i a primer cicle d’ESO. Llegeix més»

Setmana Bio a l’Escola

La Setmana Bio a l’Escola és una iniciativa del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, conjuntament amb el Departament d’Ensenyament i el Departament de Territori i Sostenibilitat que permetrà programar al llarg de la setmana lectiva escolar, tot un seguit d’activitats destinades a donar a conèixer i treballar la producció alimentària ecològica entre la comunitat educativa.

La Setmana Bio a l’escola tindrà lloc del 23 al 27 d’octubre de 2017. Al llarg d’aquesta setmana també es lliuraran els premis Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica. Llegeix més»