Juliol 2018. Informe del Síndic de Greuges

El pluralisme a les escoles de Catalunya com a garantia del no-adoctrinament.

Aquest és el títol de l’informe del mes de juliol publicat pel Síndic de Greuges: al llarg de 160 pàgines s’exposa què és el pluralisme, defineix la llibertat de càtedra i la llibertat de pensament; després s’aborden els temes que han sigut controvèrsia des dels fets de l’1 d’octubre de 2017, i abans de referenciar les conclusions entra en els continguts del currículum i els llibres de text.

El Síndic ha considerat oportú clarificar que el dret a l’educació va més enllà de la transmissió de coneixements: la situació política s’ha de tractar a l’aula perquè forma part del dret a l’educació.

El Síndic de Greuges manifesta que a les escoles de Catalunya es garanteix el pluralisme i el no-adoctrinament

El Síndic conclou en sessió parlamentària que el tractament que els centres educatius han fet de l’1-O ha estat globalment correcte