09:00
- Recollida de documentació.
09:30
10:00
- Conferència Tengo un mensaje para ti: caminos de lectura en el libro à lbum {ARIANNA SQUILLONI. Escriptora i editora de A Buen Paso}
11:00
- Pausa i cafè.
11:30
Tallers simultanis:
– Què fem després de llegir? El treball posterior a les lectures de ficció {JORDI DOLCET. Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat 6, Sant Vicenç dels Horts} Adreçat a professorat d’infantil i primà ria i a bibliotecaris
El punt de partida del taller seran les lectures prescriptives, és a dir, aquelles lectures que, des del centre, s’ha decidit que de manera guiada i compartida es treballaran a l’aula. Es parlarà essencialment de la conversa i s’analitzaran diferents models per a treballar a l’aula, però també es presentarà algun exemple de com una lectura literà ria pot esdevenir l’epicentre d’un projecte interdisciplinar.
– Com engegar i portar a terme un projecte de dinamització lectora juvenil {JOANA MORAL. Directora de la Biblioteca Municipal de La Roca del Vallès; MON MAS. Dinamitzadora cultural i ISABEL TORO. Professora de l’Institut de La Roca del Vallès}. Adreçat a professorat de secundà ria i a bibliotecaris
En una primera part del taller, coneixerem les claus de l’èxit d’un projecte de lectura per a joves gestat a tres bandes entre la biblioteca pública, l’institut i una dinamitzadora cultural. La segona part del taller serà eminentment prà ctica i ens centrarem en conìexer dinà miques i exemples per reeixir en el foment del gust per llegir entre els adolescents.
– Programes formatius de competència informacional i accions de suport als projectes de recerca des de la biblioteca escolar {GLÃ’RIA DURBAN. Responsable de la Biblioteca de l’Escola del Clot, Barcelona} Adreçat a professorat de primà ria i secundà ria i a bibliotecaris
La biblioteca escolar pot contribuir al desenvolupament de la competència informacional amb l’articulació de programes formatius que permetin garantir l’aprenentatge d’aspectes especÃfics dels processos d’accés i tractament de la informació. En aquest taller es treballarà la diversitat d’activitats formatives que pot portar a terme la biblioteca escolar, tant a Educació Primà ria com a Secundà ria, aixà com les accions de suport als projectes de recerca que com a centre de recursos la biblioteca pot realitzar. Es diferenciaran els objectius i continguts de dos tipus de programes: el primer vinculat a conèixer la biblioteca i a aprendre a utilitzar-la, i el segon a aprendre a investigar i a utilitzar la informació.
– L’experiència positiva de l’aprenentatge a la Biblioteca: creació i lectura a partir de l’Art. {CHUS RAMOS. Responsable à rea infantil Biblioteca Municipal de Sant Ildefons. NATI CALVO. Directora de la Biblioteca Municipal de Sant Ildefons} Directora de la Biblioteca Municipal de Sant Ildefons} Adreçat a professorat de primà ria i a bibliotecaris
L’impuls de crear per conèixer o conèixer per crear és intrÃnsec en l’infant. En aquest taller us proposem submergir-nos en l’aprenentatge de l’art com a eina per estimular la imaginació i crear espais d’experimentació. Posarem a prova les nostres habilitats per potenciar la capacitat d’observació i d’interpretació, la imaginació, el raonament i l’emotivitat a partir dels recursos que ens ofereix la pròpia biblioteca.
12:45
- Recull de les conclusions dels Tallers simultanis
- Conferència Les intel·ligències múltiples. Ensenyar i aprendre en la diversitat {MERITXELL CANO AUTET. Doctora en Psicologia i professora a la U-Manresa}
14:15
- Tancament de la Jornada.