Atrapallibres i Protagonista Jove

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) ha convocat el 13è Premi de Literatura Infantil «Atrapallibres», i el 22è Premi de Literatura «Protagonista Jove» amb el propòsit d’estimular la lectura d’imaginació en els infants i en els nois i noies.

A tal efecte, una comissió d’experts en literatura per a infants i joves va seleccionar els llibres finalistes en català d’entre els publicats des del maig de 2017 a l’abril de 2018.

Els propis lectors esdevenen el Jurat que ha acabat escollint les obres guanyadores: més de 6000 infants i joves han fet de jurat en aquesta edició dels premis, ajudats pels mestres i bibliotecaris que els han acompanyat en les lectures. I entre tots han escollit aquestes lectures:

13è PREMI ATRAPALLIBRES
Categoria 9 anys DAYLON, Patrick; MAROIS, André. El lladre d’entrepans. Trad. Coral Romà. Cruïlla.
Categoria 10 anys HAIG, Matt. Un noi anomenat Nadal. Il·lustr. Chris Mould. Trad. Anna Llisterri. Estrella Polar.
Categoria 11-12 anys  CARRANZA, Maite. La pel·lícula de la vida. Il·lustracions: Iratxe López de Munáin. Cruïlla
 22è PREMI PROTAGONISTA JOVE
 Categoria 13-14 anys  REINHARDT, Dirk. Train Kids. Trad. Montserrat Franquesa. Pagès
Categoria 15-16 anys NIVEN, Jennifer. Aquí és on tot comença. Trad. Anna Puente Llucià. Grup editorial 62 (Fanbooks)