1a Mostra Despí en Veu Alta

Amb la lectura pública a l’auditori de la biblioteca municipal Miquel Martí i Pol tanquem la primera edició del projecte Despí en Veu Alta.

Els textos han estat triats dels premis ATRAPALLIBRES i PROTAGONISTA JOVE que convoca anualment el Consell Català del Llibre per a Infants i Joves, i dels que esdevenen jurat nois i noies d’arreu del territori català: En Bernat i el pirata Barba-Rossa, El nen que va xatejar amb Jack Sparrow i El fill.

Han participat lectores i lectors dels centres públics de Sant Joan Despí: l’escola Pau Casals, l’escola Sant Francesc, l’escola Espai 3, l’escola Perich i Valls i l’escola Roser Capdevila, l’institut Salvador i Pedrol i l’institut Ferrer i Guàrdia. Dels 386 assistents a la mostra han pujat a l’escenari 67 representants -de 3r, de 5è i de 6è de primària, i de 3r d’ESO- a llegir en nom dels seus companys, i al llarg de 70 minuts el silenci més absolut s’ha combinat amb aplaudiments i alguns riures pel contingut de les lectures. Impossible no fer-ho amb Martí Blesa quan xateja amb Jack Sparrow!

La regidora d’Educació, Núria Ros, va tancar la mostra amb paraules d’agraïment per a l’esforç del professorat i les bibliotecàries, i va subratllar l’emoció del fet llegir en veu alta. També va lliurar lots de llibres per a totes les Biblioteques escolars dels centres participants va ser el punt final. L’èxit ens ha fet acomiadar fins a la segona edició.

Mostra pública de lectura