7 febrer: dia de la Internet Segura

internet_segura_2017El Dia de la Internet Segura se celebra a més de 100 països de tot el món des de ja fa una desena d’anys, enguany amb el lema
SIGUES EL CANVI: PER UNA INTERNET MILLOR
Aquest pot ser un bon motiu per realitzar activitats al voltant d’una competència bàsica de l’àmbit digital com és l’ús responsable de la xarxa.
El Departament d’Ensenyament es fa ressò de la celebració i posa a l’abast dels centres educatius de Catalunya materials didàctics per treballar el tema a l’aula mitjançant unitats didàctiques d’una sessió de classe.
Mitjançant un joc de rol, els alumnes, fent de detectius, hauran de seguir el rastre d’informacions deixades a Internet per part de dos personatges: la Rateta Marieta i Jan l’Elefant.
A partir del vídeo ‘La història de la Stacy” els alumnes reflexionen i analitzen comportaments a la xarxa que poden arribar al ciberassetjament
Unitat didàctica enfocada a la reflexió sobre les repercussions futures del que es pugui penjar a internet sobre un mateix.
A la secció Internet Segura de la XTEC hi podeu trobar molts altres recursos, informacions i orientacions.