Cinquena Jornada d’Equips de centre d’orientació educativa

canvis

El Servei d’Orientació i Serveis Educatius que depèn de la Sub-direcció General d’Innovació, Formació i Orientació del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, té aquestes funcions:

a) Dissenyar un pla d’orientació a l’alumnat per planificar el seu itinerari educatiu.
b) Organitzar, aplicar i desenvolupar els programes i les activitats del pla i donar suport als centres en l’execució.
c) Dissenyar instruments i materials d’informació i orientació, especialment amb l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i del coneixement, que pugui utilitzar l’alumnat, el professorat i les famílies i avaluar la seva aplicació.

d) Dissenyar mesures i elaborar orientacions i pautes d’actuació per a l’orientació i l’acompanyament personalitzat de l’alumnat en les transicions educatives de l’alumnat, la prevenció de l’absentisme i de l’abandonament escolar prematur.
e) Detectar necessitats formatives del professorat en orientació i tutoria i col·laborar en les actuacions institucionals d’orientació a l’alumnat.
f) Dissenyar activitats de formació del professorat en relació amb l’orientació de l’alumnat i l’acció tutorial.
g) Implementar les línies generals d’actuació, pautes de funcionament i criteris d’avaluació dels serveis educatius i coordinar les actuacions impulsades per les diverses unitats administratives.
h) Establir els criteris d’actuació dels serveis educatius en relació amb els centres, donar-hi orientacions i coordinar-ne les actuacions.
i) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.

Del desplegament de diverses d’aquestes funcions se’n dedueix l’organització d’una jornada adreçada als equips de centre d’orientació educativa per potenciar la interacció entre els professionals que incideixen més directament en el desenvolupament d’un model competencial orientador en els projectes educatius dels seus respectius instituts.

Podeu consultar el programa