Ciències

Forn solar

Forn SolarAmb aquest forn podreu experimentar com mitjançant una font d’energia renovable es pot cuinar.
Malgrat els efectes perjudicials del sol,aquest és un aspecte positiu d’aquesta font d’escalfor ecològica que no contamina i a més és gratuïta.
En aquest vídeo podeu veure l’explicació d’una nena d’11 anys, com ho ha exposat a l’escola experimentant i observant com van canviant l’estat dels aliments i per acabar,com construeixen fàcilment un forn solar amb tetra briks.
Experiència d’una escola construïnt forns solars.

Maleta bioclimàtica. TOTES LES DATES DE PRÉSTEC EXHAURIDES

Motxilla BioclimàticaLa motxilla foma part d’un programa educatiu que pretén exercitar l’estudi i l’anàlisi bioclimàtic de l’aula. La maleta consta de set instruments de mesura amb els corresponents complements que permeten treballar d’una manera molt pràctica el comportament bioclimàtic.
Amb la maleta es poden desenvolupar diferents activitats tant a nivell individual com en grup per a treballar el model científic i les competències cientifico-matemàtiques per apropar als alumnes al coneixement i recursos energètics, al canvi climàtic i la salut.
Ingenios solares

Ingenios SolaresManual pràctic per a la construcció d’aparells senzills relacionats amb l’energia solar. El llibre basat en l’experiència d’estudis i fabricació de diferents enginys, aparells, joguines fotovoltaiques, destiladors solars i escalfadors.. i altres propostes divertides que trenquen amb el tòpic de l’ús de l’energia solar com alguna cosa cara, d’alta tecnologia i de difícil aplicació pràctica.

Descobriments i aplicacions de la ciència
Descobrimentrs i aplicacions de la ciènciaObra composada per un llibre i 3 dvd que mostren les característiques fonamentals, el funcionament i les aplicacions d’un conjunt de lleis i descobriments científics que han marcat un punt d’inflexió a la ciència moderna. Conté proposta d’activitats per a l’alumnat.
Podeu consultar el títol i el contingut dels materials al web de l’editorial al final de la pàgina a l’apartat temari.

Enseñar ciencias
Enseñar cienciasEl llibre vol ser una eina de treball per al professorat de ciències experimentals de secundària amb l’objectiu d’aconseguir que els alumnes aprenguin a pensar científicament. A la primera part es tracten cinc aspectes comuns a les quatre matèries que inclou l’àrea. Són els següents: el treball amb problemes autèntics, la construcció del coneixement i els continguts de ciències, la comunicació i el llenguatge a les classes de ciències, la resolució de problemes i els treballs pràctics. Els quatre capítols de la segona part estan dedicats a tractar respectivament l’ensenyament i l’aprenentatge de la biologia, la geologia, la física i la química, partint de les preguntes clau de cada matèria, abordant algunes dificultats d’aprenentatge detectats en la investigació didàctica i oferint exemples de com dur a terme aquestes propostes a les classes d’ESO i batxillerat.

Enseñar ciencias a los niños
Enseñar ciencias a los niñosRecull de propostes amb més 300 exercicis i experiments científics dissenyats per a l’educació primària i secundària. Fa un enfocament senzill de les unitats, explicant els tres passos de l’experiència i emprant materials fàcils de trobar. En les propostes didàctiques no se separa la metodologia dels continguts i ensenya a combinar teoria i pràctica en el procés d’indagació.

El aprovechamiento de la energia. Dvd interactiu
El aprovechamiento de la energia
L’alumnat investiga diverses situacions de transferència d’energia per entendre les estratègies que es fan servir per a aprofitar-les. S’analitza l’energia eòlica, la transferència de l’energia cinètica a l’energia potencial de l’ aigua en la producción hidroeléctrica y l’ús del combustible fòssil per a produir vapor. Així mateix, es mostra com l’energia de tots aquests sistemes s’originen en el sol.

La química de la cuina.
La quimica de la cuinaAquest dvd  té com a objectiu promoure l’activitat científica de l’alumne relacionant els aspectes químics d’una activitat quotidiana com és la cuina. S’analitza les reaccions químiques i els canvis que es produeixen segons el mètode de cocció dels diferents aliments: fruites i verdures (10’), Carns i  peixos (13’) i  Conserves (10’). Des d’un punt de vista científic es mostren quins són els avantatges que presenta cada manera de cuinar.

Físicus …i la física esdevé aventura. Cd-rom

Fisicus
Un meteorit ha aturat el planeta Terra i cal produir l’energia necessària per fer-lo tornar a girar. Aquest és el plantejament que ens fa el joc del cd-rom interactiu Físicus. Per poder resoldre’l cal consultar la informació científica que està agrupada per diferents blocs de continguts.

RECURSOS EN LÍNIA