BIBLIO(r)EVOLUCIÓ

BIBLIO(r)EVOLUCIÓ: I si repensem els usos de la biblioteca escolar?

Les possibilitats de la biblioteca escolar són infinites a l’hora de (r)evolucionar les formes d’aprendre i viure l’educació!

Us imagineu una biblioteca escolar capaç de (r)evolucionar les dinàmiques educatives del centre?
     I una biblioteca que actuï com agent cohesionador de la comunitat educativa?
          O que dinamitzi la vida cultural de l’escola o l’institut?
               Us agradaria repensar els usos de la biblioteca escolar per catalitzar innovacions i millorar els aprenentatges?

Les possibilitats de la biblioteca escolar són infinites a l’hora de donar suport al professorat, apoderar a les famílies del centre i contribuir a una educació integral i significativa d’un alumnat amb interessos i necessitat diverses. Una biblioteca escolar activa, viva i integrada té la capacitat de donar resposta a alguns dels reptes educatius actuals com la personalització dels aprenentatges, la innovació tecnològica, la integració de les alfabetitzacions múltiples o l’accés a continguts de qualitat per al desenvolupament d’habilitats i competències, entre d’altres.

Des de la Fundació Jaume Bofill @FundacioBofill es proposa una crida: repensar el paper de la biblioteca escolar i imaginar, de forma col·lectiva, projectes senzills i concrets que obrin fórmules innovadores de donar resposta a les funcions pròpies de la biblioteca (la formació literària i la promoció de la lectura, el desenvolupament d’habilitats informacionals i el suport a la recerca) però, alhora, també impulsin i visibilitzin el potencial d’una biblioteca escolar viva i activa quan s’orienta a donar suport als processos de transformació educativa dels centres.

Si vols consultar tots el materials i les bases, i tenir més informació, pots visitar l’espai web del projecte.