NanoKit (Nanotecnologia)

En aquesta maleta trobareu un kit per descobrir a l’aula la nanociència i la nanotecnologia. Amb aquest NanoKit 2.0, dissenyat per vincular conceptes i aplicacions nano amb diferents àmbits curriculars, es proposa una metodologia experimental, perquè els alumnes de quart d’ESO i batxillerat ho provin en primera persona.

L’experiència combina una metodologia experimental, per a què els alumnes provin en primera persona, i una plataforma en línia, per a què aprofundeixin i descobreixin investigacions d’actualitat relacionades.

Per demanar el kit adreceu-vos al CRP Baix Ebre. Us confirmarem la seva disponibilitat. Es pot disposar d’aquest kit durant un mes.

En aquest enllaç del CESIRE, trobareu tota la informació i el contingut del kit de Nanociència.

Us podeu descarregar el material didàctic que acompanya el kit en els enllaços següents:

Iniciativa NanoEduca

Els objectius principals de la iniciativa NanoEduca són introduir l’alumnat i el professorat d’ensenyament secundari en els conceptes bàsics de la nanotecnologia, fomentar l’interès i crear vocacions dels alumnes per les disciplines cientifico-tècniques, i crear una xarxa d’intercanvi de coneixement i col·laboració permanent entre professional investigador i docents en actiu.  Aquestes accions s’estructuren fonamentalment a partir de tres grans eixos: formació pel professorat, materials didàctics i l’organització d’un concurs per l’alumnat.

La iniciativa NanoEduca es va iniciar el curs 2015-16 amb una prova pilot amb professorat de 16 centres educatius, i més de 500 alumnes participants. Es van dissenyar i produir uns kits d’experimentació a l’aula amb 18 propostes didàctiques, agrupades en 4 àmbits (fonaments de nanociència i nanotecnologia, nanociència, nanotecnologia i nanomaterials, i nanobiotecnologia). L’avaluació d’aquests materials per part tant de l’alumnat com del professorat participant va utilitzar-se com a base pel disseny d’una nova versió del nanokit, dissenyat i produït gràcies al finançament de la FECYT (projecte FCT-15-10278).

Més informació

Al CRP disposem d’un exemplar del Nanokit 2.0 gràcies a les accions del CESIRE al voltant de la nanotecnologia que es realitzen principalment en col·laboració amb els Centres Científics i Tecnològics (CCiTUB) de la Universitat de Barcelona, l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), i el Grau de Nanociència i Nanotecnologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Trobareu la documentació relacionada amb el projecte i més informació al web del CESIRE, dins del projecte de Nanotecnologia: https://agora.xtec.cat/cesire/categoria/projectes/nano/

Aquest material està en un maletí de fàcil transport i pot utilitzar-se en servei de préstec l’institut durant un cert període de temps.

Per sol·licitar-la o demanar més informació, truqueu al Centre de Recursos Pedagògics del Baix Ebre.