Formació – Biblioteques

Suport a la formació institucional del programa Biblioteca escolar “puntedu”

Disseny i organització, dins del  Pla de Formació del Baix Ebre, d’activitats relacionades amb la biblioteca escolar

Disseny i organització de formació en centre relacionada amb la biblioteca escolar

Assessoraments puntuals que formen part de la carta de serveis del CRP del Baix Ebre inclosos als plans d’actuació a centre.

DB4 Elaboració d’un projecte de biblioteques escolars/suport al projecte PuntEdu

Fer propostes, facilitar recursos i aportar documentació per a l’elaboració d’un projecte de biblioteques escolars i acompanyar-ne el desplegament.

DB5 ePergam i catalogació

5.1.- Assessorament sobre aspectes d’organització d’una biblioteca escolar: espais, consulta, lectura, informació, préstec, seccions,. treball intern, magatzem, mobiliari ,…

5.2.- Assessorament sobre l’ús del programa ePèrgam, l’aplicatiu de gestió de les biblioteques escolars del Departament d’Educació  i CDU (Classificació Decimal Universal).

5.3.- Elaboració d’una proposta de programació d’activitat dirigides a ensenyar els alumnes a utilitzar la biblioteca i els seus recursos.

DB6 Dinamització de la biblioteca escolar

6.1.- Programació d’accions amb l’objectiu de fomentar l’ús curricular de la biblioteca escolar, de donar-la a conèixer i fomentar la seua utilització entre la comunitat educativa.

6.2.- Proposta d’estratègies, recursos i activitats per a fomentar la lectura entre els alumnes. Suport a l’elaboració i redacció del Pla Lector de Centre.

6.3.- Reculls bibliogràfics selectius de coneixement i de ficció, disponibles al mercat i destinats a l’alumnat d’educació infantil, primària i secundària. Facilitació de novetats editorials de llibres i accés a enllaços i recursos i propostes didàctiques educatives de qualitat sobre materials de la biblioteca.

DB7 Competència informacional a l’aula

Planificació de l’alfabetització en l’ús de les eines de cerca d’informació per a desenvolupar la competència en l’accés i ús de la informació.

DB8 Banc de recursos digitals del centre

Formació amb l’objectiu de donar les bases per l’elaboració d’un banc de recursos digitals al centre.