VIII Jornada Primària

La pedagogia sistèmica té com a referents fonamentals la ubicació i el context, amb la finalitat de responsabilitzar a pares, mares, i metres, a l’hora d’educar, des de l’acceptació, el respecte i la inclusió, tenint en compte la realitat de l’alumnat i de les famílies.
La “VIII Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre” vol mostrar una forma de mirar les relacions i vincles que es donen en els contexts educatius, basada en l’educació sistèmica.
Tenint en compte una perspectiva multidimensional de la vida, s’incidirà en com millorar els  aprenentatges i el procés de creixement dels infants, i es reflexionarà sobre quines han de ser les actituds i les estratègies pedagògiques que han de desenvolupar els i les mestres d’educació primària.

Conèixer els referents sobre els que es fonamenta la Pedagogia Sistèmica.
Aprendre a observar les situacions educatives des de la mirada sistèmica.
Reflexionar i incidir en la millora de les relacions en l’àmbit escolar.
Compartir i conèixer experiències que utilitzen aquesta nova mirada de l’educació.

08.30 h. Recepció dels assistents
09.00 h. Inauguració de la jornada
09.15 h. Sra. Cris Gamo Martínez (Mestra. Psicomotricista. Màster en Pedagogia Sistèmica. Membre de la Junta Directiva de l’Associació Moviment Educatiu Sistèmic)
10.15 h. Escola Consol Ferré. Amposta. “Els nostres iaios i iaies”.
10.45 h. Escola Joan Miró. Miami Platja.  “Em veig, et veig”.
11.15 h. Descans
12.00 h. Escola Sant Llàtzer. Tortosa. “T’explico qui sóc perquè em puguis mirar amb els teus ulls”.
12.30 h. Escola Doctor Ferran. Corbera d’Ebre. “Relacions i comunicació”.
13.00 h. Presentació del Grup de Treball de Pedagogia Sistèmica de les Terres de l’Ebre
13.30 h. Cloenda de la jornada

INSCRIPCIÓ

Organitza: Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament a les TTEE, Campus TTEE de la URV, ICE de la URV i MRP de TTEE