Projectes de centre

Castell de Sant Jordi d’Alfama
Apadrinem el nostre patrimoni
INS Mare Déu de la Candelera

El projecte, dut a terme els alumnes de 3r. d’ESO, encaixa activitats del projecte Apadrinem el nostre patrimoni i del projecte Mobile History Maps (MHM).
El treball curricular desenvolupat des de les diferents àrees ha estat:
Estudiar i valorar el patrimoni històric del poble.
– Ciències socials:
o Recerca d’informació sobre el Castell de Sant Jordi.
– Llengua catalana:
o Redacció dels textos explicatius sobre els monument estudiat.
o Actualització de l’aplicació MHM amb els textos resultants, les fotos i els vídeos.
o Realització d’un díptic informatiu per grups.
– Educació Física:
o Preparació i organització de totes les activitats de monitoratge per a la Diada de Sant Jordi.
o Realització d’una caminada fins al castell.
– Visual i Plàstica
o Realització de dibuixos representatius del monument.
o Realització de material audiovisual.
o Realització d’una exposició al centre per Sant Jordi.
– Llengua anglesa:
o Redacció de textos relacionats amb la temàtica del projecte: elements patrimonials i medi ambient.
– Llengua castellana:
o Traducció del díptic.
– Llengua francesa:
o Traducció del díptic.

El treball de difusió ha estat:
1.-S’ha fet difusió del Castell de Sant Jordi d’Alfama, a la Fira Alternativa, entre els assistents mitjançant un díptic realitzat pels alumnes, on es veu reflectit tot el treball realitzat anteriorment. Aquest fullet inclou informació i dibuixos (o fotos) dels monuments, codis QR que remeten a vídeos i també informació sobre les activitats de monitoratge que es realitzen durant la Diada de Sant Jordi.
2.-Diada de Sant Jordi al voltant del castell. A més de les activitats que sempre organitza l’ajuntament del municipi (caminada popular, sardinada, concurs literari, etc.), l’alumnat ha realitzat tasques de monitoratge d’activitats fisicoesportives per a la mainada i el jovent que s’han coordinat des del departament d’Educació física del centre.
3.- S’ha georeferenciat l’indret amb escrits, fotos i vídeos.

+[info]