Projecte “Escacs a l’escola”

escacs

Fruit d’un conveni entre el Departament d’Ensenyament, la Federació Catalana d’Escacs i la Universitat de Girona, al qual després s’hi va sumar també la Universitat de Lleida, a Catalunya ja fa 3 cursos escolars que es va iniciar el projecte “Escacs a l’Escola”
L’objectiu d’aquest projecte és introduir els escacs dins l’horari lectiu, amb la finalitat d’aprofitar l’alt valor pedagògic que contenen per treballar diferents capacitats i valors fonamentals per als infants.
La Federació Catalana d’Escacs, a través d’una subvenció de la Diputació de Tarragona, ha comprat material didàctic i el posa a disposició dels centres educatius implicats en el projecte.
Aquesta material consisteix en:
Bibliografia diversa: un joc de 3 llibres amb la guia del professor “Aprendemos a pensar jugando” Nivell 1-2-3 “…I Mat” Curs d’escacs 1 i 2
2 taulers d’escacs de mides grans per a poder jugar el alumnes, bé dins de l’aula o en espais exteriors.
Dilluns dia 26 d’octubre de 2015 comença a l’ESC Mestre Marcel·lí Domingo de Roquetes el curs Aplicació dels escacs a l’escola 1, amb l’objectiu de formar els mestres en la tècnica i estratègies del joc d’escacs i la seva aplicació didàctica.
Les escoles interessades podeu disposar en préstec del material.