L’espai que educa

La VII Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre vol mostrar què són els ambients, com es poden organitzar, quins tipus n’hi pot haver, com dissenyar-los, quins materials incloure, amb la finalitat d’aconseguir un espai que eduqui.
El treball per ambients és una metodologia que fomenta l’autonomia dels infants i té en compte els seus interessos. El treball mitjançant els ambients d’aprenentatge consisteix, bàsicament, en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de propiciar i construir un lloc d’aprenentatge lliure que sorgeix de l’espontaneïtat. En aquest ambient l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge: investiga, prova, assaja, modifica, construeix, destrueix, parla, raona, explica, inventa… Els nens i nenes troben diferents materials i situacions. Això fa que es desenvolupi en molts aspectes com: l’autonomia, la relació amb els altres, la iniciativa personal. A més els materials dels ambients ofereixen un ampli ventall de possibilitats.

OBJECTIUS
Donar a conèixer la metodologia de treball per ambients.
Aportar experiències pràctiques de diferents entorns educatius relacionats amb el treball per ambients dins d’un espai educatiu.
Reflexionar sobre com influeix el treball per ambients en el disseny d’un espai educatiu.

CONTINGUTS
Treball per ambients.
Projectes d’escola i aprenentatge vivencial.
Currículum i ambients.
Autonomia, relació amb els altres i iniciativa personal.

08.30 h. Recepció dels assistents
09.00 h. Inauguració de la jornada
09.15 h. Sra. Jenny Silvente “Els ambients, una mirada cap a la llibertat d’acció i de pensament dels infants”
10.15 h. Escola Sant Llatzer. Tortosa. “Acompanyem des d’una mirada diferent”