Explorem la Biblioteca. Coneix-la i aprèn a utilitzar- la.

Programa de visites didàctiques per a escoles de la Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa
Té l’objectiu de formar els alumnes d’infantil i primària en l’ús de les biblioteques públiques.

Educació infantil
Descobrim la Biblioteca
Us proposem un primer contacte amb la Biblioteca. Un espai on podeu venir a passar una bona estona llegint i mirant llibres. Durant la visita us ensenyarem l’espai i us donarem petites eines bàsiques de comportament. Veurem i escoltarem les aventures dels personatges dels vostres contes preferits.
-Descobrim les normes
A través d’un joc d’observació visual deduïm les accions que podem i no podem fer en una biblioteca.
-Lectura lliure
Amb la lectura lliure posem en pràctica els coneixements treballats de manera autònoma. Abans de començar, s’explica l’ordenació a partir dels gomets de colors utilitzant un llibre d’exemple i, de manera senzilla, es convida a l’alumnat a agafar llibres de contes que tinguin el gomet Blau que correspon als contes per a nens de 3 a 6 anys
-Contacontes
Lectura dinamitzada d’un conte

Cicle inicial
Ens endinsem en la biblioteca
Durant la visita us ensenyarem l’espai i us explicarem les eines bàsiques de comportament a la Biblioteca. Què podem fer i que no podem fer a la Biblioteca. Serveis que oferim i materials que podem trobar en una biblioteca. Quins tipus de llibres tenim i què podem fer amb aquests llibres.
Dinàmica de la visita:
-Quincacau (Treballem les normes a través del joc)
Descobrim quantes coses diferents podem trobar en un biblioteca a partir del recurs de l’endevinalla. Així els nens i nenes faran un breu exercici de lectura i de relacionar allò què han llegit amb l’objecte pertinent. Després treballarem, entre tots, amb una serie de làmines el contingut de les coses que hem anat explicant per saber quines noves descobertes hem fet en relació al món de la biblioteca i els llibres.
-Lectura lliure
Amb una estona de lectura lliure posem en pràctica els coneixements treballats de manera autònoma.
-Contacontes
Lectura dinamitzada d’un conte

Cicle mitjà
La Biblioteca, un pou de saviesa
L’objectiu de la visita és conéixer la biblioteca, la seva història, els seus espais, els materials que s’hi troben i els serveis que s’ofereixen. Els alumnes entren en contacte amb la biblioteca d’una manera lúdica. Us invitem a descobrir la varietat de seccions i materials que conté per a que pugueu ser més autònoms. Dinàmica de la visita:
-Coneixerem el funcionament de la Biblioteca a través d’un joc
Treballarem en grup una sèrie de làmines destinades a la formació d’usuaris. El joc consta en interrelacionar el contingut de les coses que hem anat explicant. Per saber quines noves descobertes hem fet en relació al món de la biblioteca i els llibres.
-Lectura lliure
Els alumnes escolliran un llibre i després de consultar-lo el deixaran al carro corresponent.
-Cloenda
Repàs final de la visita i informació sobre el servei de préstec i activitats de la Biblioteca

Cicle superior
Cercar i trobar, trobar i cercar
Ens formem i ens informem
L’objectiu de la visita és facilitar algunes informacions bàsiques sobre la biblioteca. Explicar què és una biblioteca pública i els serveis que ofereix. Destacar les eines informatives que tenen al seu abast i la manera d’utilitzar-les. Explicar breument la distribució dels espais i motivar a l’alumnat per a gaudir de l’experiència educativa.
-L’Arbre del coneixement
Treballarem l’ordenació i classificació dels materials de la biblioteca .Coneixerem la C.D.U. de forma bàsica
-Cercarem les claus
Ens endinsarem en el món dels catàlegs i veurem com buscar els diferents títols i materials que podem trobar a la biblioteca