3a Trobada pedagògica Saló del Llibre Infantil i Juvenil

salo_llibre

En el marc del Saló del Llibre Infantil i Juvenil de Mollerussa la jornada girarà al voltant del foment de l’hàbit lector:

• es farà una visita guiada pel Saló,
  • es presentarà el document Biblioteca d’aula: Una oportunitat per a la lectura i el coneixement,
  • comptarem amb la presentació d’experiències de dos centres de secundària (INS Joan Oró i INS Alcarràs) i un Pla educatiu d’Entorn,
  • escoltarem el debat, dirigit per Joan Portell, al voltant de la crítica literària de la LIJ i que comptarà amb la participació de l’Anna Manso (escriptora), el Pep Molist (crític literari i escriptor), la Noemí Mercadé (editora) i la Mercè Canals (il·lustradora).

PROGRAMA

• A les 9 hores: Benvinguda a càrrec de Miquel Àngel Cullerés i Balagueró, director dels ST d’Ensenyament a Lleida i visita guiada al 32è Saló del Llibre Infantil i Juvenil de Catalunya.
  • A les 10 hores: Presentació del dossier Biblioteca d’aula: una oportunitat per a la lectura i el coneixement. Dossier elaborat pel Departament, que dóna orientacions per organitzar i dinamitzar les biblioteques d’aula, entenent-les com a seccions de la biblioteca de centre i amb unes funcions complementàries. Per a educació infantil, primària i secundària. A càrrec de Mònica Badia (Programa de Biblioteques Escolars)
  • A les 11,00 hores: Pausa – Esmorzar
  • A les 11,30 hores: Presentació d’experiències per afavorir l’hàbit lector:
    • 11’30 h. Jo sóc lector, i tu? INS Joan Oró (Lleida). Lídia Bell-Lloch i Montse Irun.
    • 12,00 h. ELVE (Èxit escolar i voluntariat educatiu). Experiència del Pla educatiu d’entorn de Pardinyes.
    • 12’30 h. INS Alcarràs: Compartim lectures: Booktrailers i Booktubers. Gemma Aldavert i Olalla Martinez Oronich.
  • A les 13.00 hores: Taula rodona moderada per Joan Portell: “L’experiència de la crítica literària a Faristol”. Amb Mercè Canals (il·lustradora), Anna Manso (escriptora), Noemí Mercadé (editora) i Pep Molist (crític literari).
  • A les 14 hores: Cloenda de la jornada.

Als mestres i professors que hi assisteixin els comptarà com a 5 hores de formació certificades pel Departament.

Període d’inscripció: del 29 de març al 26 d’abril de 2016

Per consultes dirigiu-vos a sial.formacio@xtec.cat