2a sessió TAC 16-17

RECORDEU:formulari

– Acabeu i lliureu les tasques de la primera sessió.

FORMULARIS AUTOAVALUATIUS:

– Cal compartir-los (pprat@xtec.cat).
– Els heu fet amb l’alumnat?
– Valoracions de l’eina.

INFORMACIONS TAC:

– S’ha augmentat la velocitat d’Internet, s’ha passat de 8 GB a 18 GB. Heu notat alguna millora?
– Catàleg: teòricament ha de sortir aquest mes de novembre.

PROPOSTES DE TEMES:

– Drive a nivell administració.
– Ampliació dels formularis (canvi de secció, varis formularis – un sol arxiu de full de càlcul, opció explora, fórmules…)
– Quines altres???

GOOGLE FOTOS (repàs, ja el vàrem treballar el curs passat):google-fotos

– Picassa ja no està actiu. Totes les fotos les trobareu al Google fotos del mateix compte.
– Problemes: no es poden fer presentacions, ni podem utilitzar els àlbums per fer els carrussels de Nodes, no podem afegir un enllaç que obri tots els àlbums.
– Avantatges: espai il·limitat (cal triar opció “qualitat alta” i no “original”). Es poden pujar les fotos del mòbil de manera automàtica. Editor d’imatges incorporat a l’App. Té àlbums col·laboratius.
– Recomanació: creeu un compte per a cada promoció. Quan l’alumnat arriben a 6è, tenim totes les fotos (des de P3 a 6è) al mateix compte.

Manuals del CRP de l’Anoia.

– Practiquem: què és?; entrem; pugem fotos; creem àlbums; afegim més fotos a un àlbum; organitzem; copiem fotos d’un àlbum a un altre àlbum; eliminem fotos d’un àlbum; eliminem fotos de manera definitiva; editem una foto (canviem aspecte, retallem, girem…); descarreguem una foto / àlbum; compartim un àlbum; creem una animació…

Fotos lliures: Openphoto, Picjumbo, The Stocks, Morguefile, Unsplash

GOOGLE CLASSROOM:

classroom– Com a mestres:

– Pestanya informació: creem una classe nova i canviem la imatge; convidem a un altre mestre/a.
– Pestanya tauler d’activitat: temes; creem una pregunta; creem una tasca (prèviament fem un document al Drive); afegim un document al Drive i una còpia per a cada alumne; creem una tasca afegint enllaç i la programem per d’aquí a 3 dies; creem una notificació.
– Pestanya alumnes: poden convidar alumnes (els hem de tenir als nostres contactes; podem ensenyar el codi de classe i que entrin.

– Com a alumnes:

– Clic a +: entrem en una classe; copiem el codi de la classe que ens dóna el mestre/a; entrem a les diferents preguntes, tasques… fes-les i enviar-les al mestre/a.

– Anem alternant entre un ordinador de l’alumne/a i el del mestre/a per acabar tasques, corregir-les, avaluar-les, veure nota…

FEINES AL CENTRE:

– Si teniu GAfE feu la mateixa pràctica amb els/les mestres del claustre o cicle.
– Si no teniu GAfE obriu el Classroom dels comptes que heu emprat en el seminari i expliqueu al claustre o cicle.
– Recolliu les impressions, preguntes, dubtes… del claustre o cicle.

MATERIALS TAC: Els dispositius mòbils a l’aula.  Tutorial en castellà d’Stop Motion Studio.

PRECS I PREGUNTES…