14a edició del CLAM, Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya

clamEl Clam és un projecte de promoció i divulgació cinematogràfica centrat en la solidaritat i els drets humans. És un dels principals esdeveniments cinematogràfics de la Catalunya Central i l’únic festival de cinema al Bages.

La 14a edició del clam tindrà lloc del 27 d’abril al 7 de maig de 2017 a 3 poblacions del Bages: Navarcles, Manresa i Navàs. També tindrà una presència on–line gràcies a la plataforma Filmin, la qual cosa permetrà estendre la seva presència més enllà dels límits físics del seu territori.

El tema escollit per aquesta edició és “Herois de la salut“, una mirada a totes aquelles persones i entitats que s’esforcen dia a dia per garantir el dret a la salut de les persones des del compromís i la solidaritat . Hi haurà un programa d’activitats paral·leles al festival de cinema centrades en aquest tema.

La oferta educativa del Clam

La formació de nous públics és un objectiu estratègic del CLAM. Per una banda, perquè els joves són un segment de població especialment sensible des del punt de vista educatiu i de promoció dels valors vinculats als Drets Humans i de l’art i la cultura en general. En segon lloc, perquè en un moment en què l’oferta de productes multimèdia i cinematogràfica és omnipresent i accessible des de múltiples entorns, es fa especialment necessari educar en la lectura i comprensió del llenguatge cinematogràfic i oferir uns productes alternatius a l’oferta més comercial i de lleure.

La programació per a alumnes de secundària

Per a la propera edició, l’organització proposa dues pel·lícules que ha estat seleccionades seguint els criteris de qualitat cinematogràfica i d’interès social amb què el Clam orienta tota la seva programació. En aquest cas, a més, es busca que la temàtica sigui d’interès per a un públic jove i que faciliti la reflexió a l’entorn de qüestions d’actualitat amb què es puguin sentir interpel·lats.

Mustang (2015)

El odio (La haine) (1995)

Les condicions són les següents:

• Alumnes de secundària (de 12 a 18 anys): ESO, batxillerat o cicles formatius
  • Dates: preferentment els dies 2, 3 o 4 de maig, en horari de matí.
  • Projeccions a Manresa o a Navarcles (a triar). En el cas de Manresa, es faran a l’auditori de la Plana de l’Om. A Navarcles, al teatre auditori Agustí Soler i Mas.
  • Es pot facilitar dossier pedagògic, a demanda.
  • Presència a la sala d’un membre de l’organització que contextualitza breument l’activitat dins el festival i que també pot fer una breu introducció de la pel·lícula.
  • Demanem una aportació d’un euro per alumne en concepte de despeses en concepte de drets de projecció.
  • Transport a càrrec dels centres.

CLAM, Festival Int. de Cinema Social de Catalunya
www.clamfestival.org