Gimcana Matemàtica

Des de fa una colla d’anys, des del Centre de Recursos juntament amb professorat de centres de la comarca, organitzem una Gimcana Matemàtica per Manresa.

Actualment ja estem preparant la 13ena que es celebrarà el dia 19 d’abril de 2018.

La Gimcana consisteix en un seguit de proves de matemàtiques repartides per diferents carrers del centre històric de Manresa. Alumnes de 4t d’ESO dels centres participants fan de monitors i els de 1r d’ESO resolen els reptes proposats.

Cada any hi participen més centres i per tant més alumnes. El què va començar essent una gimcana d’un sol recorregut s’ha hagut d’ampliar a dos recorreguts i dos torns per tal d’encabir l’augment d’alumnes d’aquests darrers anys.

La meitat dels centres participen al primer torn i la resta al segon. I dins de cada torn, la meitat participen a l’itinerari 1 i l’altre meitat a l’itinerari 2.

Cada itinerari consta d’unes 16 parades. El primer torn es fa de 9 a 2/4 de 12 i el segon torn de 3/4 d’11 a 1/4 de 2.

En la propera Gimcana hi participaran 17 centres:

Col·legi Joviat
Col·legi L’Ave Maria