Robòtica al Col·legi Oms i de Prat

Curs 2015-2016 Cicle Superior L’experiència s’ha portat a terme en hores de desdoblament, per tant, a cada sessió hi participaven 13, 14 alumnes. Primerament s’ha realitzat una completa introducció a la robòtica de debat i reflexió; què en sabem, què pretenem, utilitats… i s’ha complementat amb la projecció de diferents vídeos. El taller s’ha organitzat en equips de dos alumnes ( alguns de 3). Se’ls donava nocions bàsiques de programació i després cada equip, de forma autònoma, ampliava i modificava de manera creativa el seu robot. A 5è hi hem destinat una sessió de dues hores i a 6è una sessió d’una hora. L’experiència ha estat un èxit. La motivació, la creativitat, el treball en equip, la cooperació, l’aprenentatge dels propis errors i la superació s’han viscut en tot moment a l’aula. Era un goig veure’ls treballar i com de pressa els passava l’estona. Els 105 alumnes que han pogut gaudir d’aquest projecte i els mestres ho valorem molt positivament.