Comunicació audiovisual

XTEC Mèdia

Espai a l’XTEC que recull els recursos de cinema, vídeo, ràdio i fotografia per crear i difondre coneixement, reflexionar sobre les possibilitats i continguts de cada mitjà i compartir experiències.

Cinema a l’XTEC

Filmpedia: A Filmpedia trobareu continguts audiovisuals enriquits amb propostes pedagògiques de gran utilitat.   Cicle Filmoteca per a les escoles. Cinema, memòria, pau i drets humans: Sessions de curtmetratges i fragments de pel·lícules per tractar els drets humans des d’un punt de vista audiovisual mitjançant la reflexió a través d’activitats participatives i intervencions de col·lectius que treballen directament els temes proposats. Destinat a escolars d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
  Cinedumotion: Recursos per al llenguatge audiovisual, història del cinema, semiòtica, la narració seqüencial, percepció visual, unitats didàctiques seqüenciades i exercicis de creativitat. Adreçat a ESO i Batxillerat.   Cine i educació: Recursos destinats per a qui vulgui aprendre més de cinema, de tecnologia de l’educació, de didàctica del cinema i del cinema de l’aprenentatge.
  AulaCorto: Portal de cinema del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport orientat a centres educatius per tal de donar suport a l’ensenyament a primària, secundària, batxillerat i formació professional.    Construir mirades: Activitats educatives per a tots els cicles orientades a la formació en llenguatges audiovisuals i a la difusió de la cultura cinematogràfica
  Pel·lícules per abordar la resiliència amb els estudiants: Històries basades en fets reals o pel·lícules d’animació que mostrem la part més valenta de l’ésser humà.   Cinema en curs. Cinema en curs és un programa de pedagogia del cinema i amb el cinema a escoles i instituts
  Pel·lícules per abordar la resiliència amb els estudiants: Històries basades en fets reals o pel·lícules d’animació que mostrem la part més valenta de l’ésser humà.   Pel·lícules per treballar la intel·ligència emocional: El cinema és un recurs valuós per a identificar les emocions i aprendre a gestionar-les. Aquesta selecció de 30 pel·lícules permet treballar la intel·ligència emocional amb l’alumnat a classe.
El Consell de l’Audiovisual de Catalunya, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, presenta eduCAC, amb l’objectiu prioritari de promoure l’educació mediàtica en àmbits educatius formals i informals. Es troben Itineraris, Mòduls instrumentals, Projectes d’aula i Unitats didàctiques. Presenta dos recursos: El programa Filmoteca per a les Escoles  i el bloc dels serveis educatius amb un llistat de recursos.

Aula Media. Propostes didàctiques   CINEscola
CINEHISTORIA Participa Mèliés: Consells per fer el teu propi curtmetratge

Vídeoteca educativa Espai per a docents i educadors que desitgin utilitzar i compartir experiències i materials que serveixin per aplicar el cinema com a eina didàctica a les aules.

IREF. Pensar amb el cinema

Pel·lícules amb guia didàctica, disponibles al CRP

VÍDEO

XTEC Vídeo