Voleu projectar la vostra animació amb Scratch a la façana de l’Ajuntament?

Us fem saber que, des del Departament de Cultura de l’Ajuntament s’ha engegat la iniciativa “Mostra Forjadors de la Festa de la Façana“. Des del CRP ens va semblar una iniciativa molt engrescadora i atractiva. Ens agradaria que, des del vostre centre, us animéssiu a participar i formar part de les Festes de Maig d’enguany.

L’objectiu és que diferents escoles i instituts de la ciutat s’inscriguin i participin en l’elaboració d’un mapping interactiu amb Scratch sobre cultura popular badalonina, que es projectaria a la façana de la Plaça de la Vila durant les Festes de Maig. Durant el període de realització de l’animació amb Scratch, aquells que ho necessitin rebran suport tècnic i seguiment per part dels enginyers de l’empresa que s’encarrega del projecte.

La inscripció a la “Mostra Forjadors de la Festa de la Façana” ja està disponible al web de l’Ajuntament. Aquí et deixem les intruccions i inscripció i també les bases de participació.

L’objecte de la Mostra Forjadors de la Festa a la Façana és donar a conèixer els elements i les entitats badalonines de cultura popular i tradicional catalana entre la comunitat educativa, i acostar-los a les Festes de Maig.

És un projecte que:

• Permet desenvolupar un procés participatiu i col·laboratiu de les escoles de la ciutat que participin.
  • Permet crear xarxa activa entre la comunitat educativa de Badalona.
  • S’ha triat Scratch perquè no és discriminatori. És una plataforma senzilla a la qual totes les escoles poden tenir accés.
  • Permet desenvolupar habilitats de comunicació, treball col·laboratiu, aprenentatge actiu i pensament computacional.
  • Fomenta l’STEAM entre els / les joves i pot situar Badalona com a referent d’educació STEAM, que és la que promou la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, l’art i les matemàtiques al seu currículum.

Aquesta activitat s’emmarca en el projecte Encén la metxa!