Escoles verdes badalona

ESCOLES VERDES
El Departament de Medi Ambient i Habitatge i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, van iniciar el 1998 el Programa Escoles Verdes, amb l’objectiu d’ajudar els centres educatius en la seva ambientalització. L’ajuntament de Badalona vol donar suport a les escoles de la ciutat que participin en aquest programa.Les Escoles Verdes són centres educatius que han pres el compromís d’incorporar en el seu currículum educatiu i en la gestió del centre, la vessant de la sostenibilitat. Aquest compromís es porta a terme amb el desenvolupament de diversos projectes adreçats a la gestió correcte dels residus, de l’aigua, de l’energia, de coneixement de l’entorn natural, d’horta, de participació, etc., en que s’implica tota la comunitat educativa.
Centres educatius amb el distintiu d’Escola Verda a Badalona
Actualment a Badalona, els centres educatius que tenen el distintiu d’Escola Verda són:
– Escola Antoni Botey (2010)
– Escola Artur Martorell (2010)
– Institut Badalona VII (2010)
– Institut La Pineda (2010)
– Col·legi Mare de Déu de l’Assumpció (2011)
– C.Garbí Pere Vergés
– Escola Bressol Picarol
– Escola Jungfrau
– Escola Lola Anglada
– Escola Pau Picasso
– Escola Salvador Espriu
– Secció d’Institut Badalona
– Col·legi Badalonès
– SI Badalona
– Esc Josep CarnerEls centres de Badalona que s’han incorporat al seminari recentment per tal d’aconseguir el distintiu d’Escola Verda són:
– C Betúlia
– C López Torrejón
– CEE Llevant
Per tal de donar suport a les tasques que realitzen aquests centres i a altres que vulguin iniciar també projectes d’educació per a la sostenibilitat, l’abril de 2011, l’Ajuntament de Badalona, el Centre de recursos pedagògics de Badalona i les Escoles Verdes, van constituir la Xarxa d’escoles de Badalona per a la Sostenibilitat. L’objectiu de la xarxa és establir espais de treball comú, per coordinar-se, debatre i intercanviar experiències entre els centres. Aquesta xarxa local forma part de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC).
BLOC de la Xarxa d’Escoles Verdes de Badalona (participants en el Seminari d’Educació per a la Sostenibilitat)
FormacióSeminari d’Educació per a la sostenibilitat (Badalona)Cursos de formació inicial
Seminaris territorials d’equips de centre. Escoles Verdes
Seminaris territorials d’equips de centre. XESC