Pels voltants de l’Anoia…

activitats-educatives-catalunya Cercador d’activitats educatives a Catalunya Oferta educativa per treballar amb els alumnes el patrimoni i la cultura. Recursos educatius que ofereixen equipaments com ara museus, jaciments arqueològics, monuments i altres serveis culturals de Catalunya.
montserrat1 Muntanya de Montserrat   Montserrat és, segons la tradició, la muntanya més important i misteriosa de Catalunya. Situada a cavall de les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat, s’hi aixeca una abadia benedictina consagrada a la Mare de Déu de Montserrat, una marededéu trobada
covessalnitre Coves de Salnitre Oficina de Turisme de Collbató
Plaça de l’Era s/n 08293 COLLBATÓ
turisme@collbato.cat
Horari: de 10 a 14h de dilluns a diumenge
La Muntanya de Montserrat amaga en el seu interior un món subterrani quasi desconegut. Una variada gamma d’avencs i coves foraden l’aparentment compacte massís conglomeràtic de Montserrat. Entre elles destaca la Cova del Salnitre, coneguda arreu tant per la seva espectacularitat com per ser la que millor resumeix la història de l’espeleologia catalana.
montsantbenet Món Sant Benet Municipi de Sant Fruitós de Bages.
Informació, tel. 902875353
De dilluns a divendres, de 9 a 18 hores.
Fundacio Alicia: 938759402
Visites a MSB: 938759401
Món St Benet, inaugurat el novembre de 2007, és un projecte cultural, turístic i de lleure amb una clara projecció internacional. Món St Benet fusiona l’art medieval i la natura per oferir un espai únic a Catalunya. Amb el mil·lenari monestir com a principal reclam, Món St Benet integra d’una forma harmònica diversos usos i projectes per configurar una proposta d’oci i cultura atractiva i pensada per a tots els públics.
stsadurni Sant Sadurní d’Anoia   L’atracció turística més important és la visita a les caves.El subsol de la vila Conté quilòmetres i quilòmetres de “mines” plenes d’ampolles de cava en criança.
museu_canals Museu del Cava Ramon Canals Caves Canals Canals
Av. M. de Déu de Montserrat, 9
T. 937755446
F. 937741719
cava@canalscanals.com
08769 Castellví de Rosanes
(Barcelona)
Visites guiades.
El Museu del Cava Ramon Canals és el millor museu privat de la història del cava de Catalunya. En una superfície de quasi 700 m2 s’hi troben exposades més de 2500 peces del món de la vinya del vi i del cava datades des del segle IV aC fins el segle XX.
salcardona Parc Cultural de la Muntanya de Sal Carretera de la Mina, s/n
08261 CARDONA Barcelona
Telf. 938692475
informacio@salcardona.com
La visita al Parc Cultural de la Muntanya de Sal, dins les antigues instal·lacions de Mina Nieves, ens ofereix la possibilitat de conèixer els afloraments salins de Cardona i el singular patrimoni natural i
material que fan d’aquest indret un lloc únic en el món.
ferrocarril Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú Plaça Eduard Maristany, s/n
08800 Vilanova i la Geltrú
Al costat de l’estació de Renfe
Telèfon general de contacte: 938158491
Correu de reserves: reservesmuseu@ffe.es
Correu de Informació: museuferrocarril@ffe.es
Una col·lecció de més de seixanta vehicles de totes les èpoques, tecnologies i països es custodien en aquest Museu. En destaquen 28 locomotores de vapor, però també hi ha cotxes de viatgers, màquines dièsel o elèctriques i altres vehicles curiosos.
montfalco Castell de Montfalcó Ajuntament de les Oluges
Adreça:Castell, 2
ajuntament@oluges.ddl.net
Horari: dilluns, de 9 a 14 h
Montfalcó fou una fortalesa molt preuada, tant pels sarraíns com per els cristians, i s’utilitzà en la defensa del país durant les guerres amb Pere de Castella.
Més informació [1] [2]
castell_concabella Castell de Concabella INFORMACIÓ I RESERVES
973 554 151 – 973 531 300 (Aina)
acastelltort@ccsegarra.cat
castelldeconcabella@gmail.com
El Castell de Concabella és un castell palau de grans dimensions, que conserva
nombrosos elements del seu passat medieval. Actualment l’edifici s’ha rehabilitat totalment i s’ha transformat en un equipament social i cultural que acull diversos espais interpretatius: el Centre d’Interpretació dels Castells del Sió, el Centre d’Interpretació dels Secans de Lleida, l’Espai Pedrolo i forma part dels Espais de Memòria de la Guerra Civil.
Catàleg eduCastell de Concabella
+ Informacio
viulavinya VIU LA VINYA. Masia-taller de descoberta de la vinya Dolors Àguila
T. 902191104
contacte.viulavinya@
masalborna.org
Activitats i tallers sobre el món de la vinya dirigits a escolars, famílies i col·lectius. Es troba al cor del Penedès, a La Bleda, en una masia envoltada de vinyes. Viu la Vinya està promoguda per Bodegas Torres i la Fundació Mas Albornà (dedicada a crear oportunitats a les persones amb discapacitat i trastorn mental).
Fundació Mas Albornà
Bodegas Torres
espai-guinovart Fundació Privada Espai Guinovart Lluïsa Gabarra (Serveis educatius)
Fundació Privada Espai Guinovart
Plaça del Mercat, s/n
25310 Agramunt
T. 973390904
info@espaiguinovart.cat
L’oferta educativa de la Fundació Espai Guinovart presenta un conjunt d’activitats  vinculades a l’exposició de l’Espai. El seu propòsit és conèixer l’artista Josep Guinovart i  la seva obra. Els continguts artístics de l’ Espai tenen com a eix el paisatge, la memòria  i el poble d’ Agramunt.

+ informació