L’escola Guerau de Peguera participa a la trobada Bibliomèdia

El passat novembre Bibliomèdia va organitzar la primera trobada del curs. Aquesta vegada, es va centrar en donar a conèixer l’Associació de Lectura Fàcil i diverses experiències relacionades o vertebrades mitjançant les seves publicacions.
L’escola Guerau de Peguera de Torrelles de Foix hi va presentar l’activitat Tertúlies literàries dialògiques, que recorda un club de lectura convencional, però col•locant l’alumnat en el centre de l’activitat, tot donant espai a la dimensió personal i social de la lectura.
L’Elena Vizcaya a la presentació va explicar que l’escola es troba en un bonic entorn geogràfic, enmig de vinyes i naturalesa, però que per contraposició és una escola d’una línia qualificada de màxima complexitat. D’aquí el valor de les Tertúlies literàries que apropen els alumnes a la lectura i els permeten parlar del que saben i del que pensen i esdevenen un mitjà per treballar el gust per la lectura, la comprensió lectora i el reconeixement de temes propers i universals bàsics en l’aprenentatge.

Algunes de les característiques d’aquestes tertúlies són:

• Es basen en preguntes i respostes formulades i contestades pel mateix alumnat.
• El professorat o personal bibliotecari intervé esporàdicament.
• L’alumnat disposa d’una llibreta per anotar les preguntes i respostes d’una manera confidencial.
• Es treballa l’escolta activa i el respecte per al torn de la paraula, a més d’altres aspectes.
• Els llibres seleccionats per aquesta activitat sempre són clàssics de Lectura Fàcil.
• Es fa ús de diferents suports interactius com presentacions digitals o el blog de la biblioteca.
• Es treballa amb la meitat del grup.