LECXIT a l’Alt Penedès

Durant aquest trimestre s’han iniciat les activitats de formació del programa LECXIT a l’Alt Penedès, concretament als Instituts de Sant Martí Sarroca i de Gelida.Activitat formació LECXIT

El projecte LECXIT,  que es va iniciar el curs 2011-2012  a l’escola Mas i Perera i es segueix realitzant en diversos punts de la nostra comarca, té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena la lectura,  gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa.

El tret de sortida es va iniciar amb la formació dels voluntaris als instituts de Sant Martí Sarroca  i de Gelida.  Els grups d’alumnes voluntaris de 4t d’ESO van rebre la formació per tal d’implementar el programa amb els alumnes de 4t de primària de les escoles de la seva zona.  Aquesta formació inclou la presentació de jocs i estratègies per dinamitzar el treball de lectura.

El programa demana la implicació de tota la comunitat educativa, tant de les escoles i les famílies, així com la corresponsabilitat de  la ciutadania amb tota la tasca dels voluntaris.