Activitats intergeneracionals per escoles i instituts

Els Jubis, docents jubilats de la comarca, us presentem diferents activitats que en forma de taller o de sessió participativa oferim de forma gratuïta a escoles i instituts.
Aquestes propostes, relacionades amb el currículum de primària i secundària, estan pensades per fer-se en horari lectiu amb l’acompanyament d’un mestr@ del centre.
En el cas que us interessi la realització d’alguna de les activitats, us heu de posar en contacte amb el mestr@ jubilat que la realitzi.
Esperem que siguin del vostre interès

Jubis del Grup de Mestres de l’Alt Penedès


Proposta 1: Endevina quants terrossos de sucre hi ha en aquesta beguda

Per descobrir en petit grup el nombre de terrossos de sucre que hi ha en les diferents begudes ensucrades (refrescos, batuts, sucs…) fent servir la informació de l’etiqueta, balances i terrossos de sucre, i per prendre consciència sobre el consum d’aliments amb sucre afegit i el seu efecte en la salut.
❖ Adreçada a 6è de PRI i 1r d’ESO.
❖ Mestres: Fina Colet i Jordi Manyà
❖ Durada: 1 hora
❖ Contacte: jordimanyaoller@gmail.com

Proposta 2: El plaer d’escoltar contes

Ben segur que a les aules d’Educació Infantil i Primària els contes hi són ben presents dins les activitats del curs. Potser no és tant freqüent el fet d’escoltar la narració oral de contes…
Us oferim la possibilitat que els vostres alumnes escoltin la narració de contes per part d’una persona de fora del centre i… deixin anar la imaginació, gaudeixin del plaer d’escoltar, escoltin històries que els ajudin a pensar…
❖ Adreçada als cursos de Primària.
❖ Mestre: Joan Sàbat
❖ Durada: 30/45 minuts -a convenir-
❖ Contacte: jsabat@xtec.cat

Proposta 3: Tast de ioga, juguem a fer ioga…

Farem postures i dinàmiques per destensar, flexibilitzar, enfortir i sentir el cos, desenvolupar capacitats innates dels nens i les nenes, per augmentar la concentració, la coordinació, la consciència, la presència de si mateix…
❖ Adreçada al Cicle Superior de Primària.
❖ Mestre: Josep Maria Verge.
❖ Durada: 1 hora.
❖ Contacte: josepmariaverge@gmail.com

Proposta 4: Les emocions

Massa sovint costa identificar o posar paraules a les emocions que, sí o sí, apareixen i ens trasbalsen.
Escoltar un conte d’una altra persona que hi posi l’entonació, la cadència i la passió mesurada, ajuda a identificar les emocions i també a guarir-les si cal.
❖ Adreçada a: 4t, 5è i 6è de PRI I 1r d’ESO
❖ Mestra: Cinta Barberà
❖ Durada: 45’
❖ Contacte: misibarber1@hotmail.com

Proposta 5: Poesia, joc i memòria poètica…

Poesia és joc, música, conte, màgia… Poesia és paraula en estat pur… És una porta oberta a la imaginació, les sensacions, la creació i la fantasia…
La poesia és necessària per a eixamplar la vida, per a comprendre millor la realitat o per fugir-ne, per a entonar un càntic o aixecar un clamor, per nodrir-nos de bellesa.
La poesia és necessària per a expressar o, més ben dit, per a apuntar a allò que no pot ser dit, explicat, traduït en paraules: el misteri de la realitat, de la qual nosaltres mateixos formem part.
❖ Adreçada al Cicle Superior de Primària.
❖ Mestre: Josep Maria Verge Vallès
❖ Durada: 1 hora.
❖ Contacte: josepmariaverge@gmail.com

Proposta 6: Lectura de la novel·la “Misteri sota la plaça”

L’autor de la novel•la, Jordi Manyà, s’ofereix a visitar els grups classe que la llegeixin per animar la seva lectura i comentar-la.
“Misteri sota la plaça” és una novel•la que té com escenaris llocs coneguts de Vilafranca i de la comarca editada per Andana. És una història d’arqueòlegs en que els protagonistes són una parella d’estudiants d’ESO.
Trobareu més informació a http://misterisotalaplaca.blogspot.com.es/
Hi ha la possibilitat d’obtenir exemplars en préstec deixant 3 € de paga i senyal que es retornaran al finalitzar l’activitat.
❖ Adreçada al Cicle Superior de Primària i als dos cicles d’ESO.
❖ Mestre: Jordi Manyà.
❖ Durada: 1 hora.
❖ Contacte: jordimanyaoller@gmail.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: You can use these tags <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>