VII Jornada amb motiu del dia Internacional de l’educació no sexista

El 26 de juny de 2018 de 9 a 14,30h a la sala d’actes de la Casa del Mar (Carrer d’Albareda, 1-13 Barcelona) tindrà lloc la VII Jornada amb motiu del Dia internacional de l’educació no sexista. Eduquem en les relacions afectives lliures de violència.

La INSCRIPCIÓ s’ha de fer de l’11 al 22 de juny. L’adjudicació es pot consultar el 25 de juny.

Programa provisional de la VII Jornada amb motiu del Dia internacional de l’educació no sexista Eduquem en les relacions afectives lliures de violència

Descripció

El Departament d’Ensenyament i l’Institut Català de les Dones organitzen la jornada dedicada a analitzar la feina feta i la feina que queda per fer en l’àmbit educatiu, seguint el mandat de la Llei 5/2008, de 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista, incorporant la coeducació com a element fonamental en la prevenció de la violència masclista. Altrament, la jornada vol ser un intercanvi d’experiències coeducatives que es duen a terme tant en l’àmbit de l’aula com del centre i de la comunitat educativa.

Està adreçada a tots i a totes les docents de les diferents etapes educatives i ensenyaments, però també està oberta a altres professionals que hi tinguin interès.

Objectius

● Commemorar el Dia internacional de l’educació no sexista i el 10è aniversari de la Llei 5/2008 dels drets de les dones per erradicar la violència masclista
● Reflexionar sobre com educar en les relacions afectives lliures de violència
● Intercanviar experiències igualitàries i coeducatives dutes a terme en centres educatius

9 h Registre i lliurament de la documentació

9.30 h Benvinguda i inauguració de la Jornada

Presentació institucional a càrrec de representants del Departament d’Ensenyament i de l’Institut Català de les Dones

10 h Conferència: La violència masclista persistent: el paper de l’educació

Ponent: Tània Verge Mestre
Professora de Ciència Política i Directora de la Unitat d’Igualtat a la Universitat Pompeu Fabra

Torn obert de preguntes

11.15 h-11.45 h Pausa

11.45 h Taula rodona:

Persones expertes en violència masclista explicaran les actuacions que des del seu àmbit duen a terme en la prevenció, sensibilització, detecció i atenció de la violència masclista en nens i nenes i noies i nois.

Modera: Núria Ramon Pérez, directora de l’Institut Català de les Dones

● Mossos d’esquadra (tallers sobre violència masclista a escoles i instituts)
● Institut de Ciències de l’Educació- UAB (recerca i intervenció en coeducació)
● Tamaia Viure Sense Violència (atenció a les dones, superació del patriarcat)

Torn obert de preguntes

12:45 h Experiències als centres

Presentació d’experiències coeducatives d’èxit, per visualitzar les intervencions en els diferents ensenyaments.

Modera: Persona representant del Departament d’Ensenyament

13.45 h Cloenda

14.00 h Dinamització basada en temàtica de gènere per part de l’alumnat de cicles formatius de la família professional de Serveis Socioculturals i a la Comunitat

14.30 h Fi de la jornada