La col·lecció “Pensa-hi”

A la Mediateca del CRP disposeu d’una sèrie de llibres de la Col·lecció Pensa-hi de l’editorial Cruïlla.

En to divulgatiu i amb un toc d’humor, aquesta col·lecció convida a la reflexió sobre qüestions universal.

Aquest llibres estan inclosos com a recursos didàctics en la Llicència d’estudis “Una proposta d’educació moral“; Vilavella i Gasull, M. Gràcia; 2005-2006. Aquest document conté fitxes de treball, per a l’alumnat i el professorat, sobre diversos llibres de la col·lecció Pensa-hi.

Les fitxes s’han elaborat pensant en utilitzar-les al primer cicle d’ESO. Tot i que l’editorial considera que la sèrie de llibres també pot ser utilitzada per infants a partir de cicle mitjà i superior de primària.

FITXES DE TREBALL Col. Pensa-hi
Orientacions generals
pàg. 17 i 18
La meva llibertat i la dels altres
19 i20
L’orgull i la vergonya
24 i 25
La violència i la no-violència
29 i 30
La justícia i la injustícia
34 i 35
De veritat o de mentida
39 i 40
41 i 42
El bé i el mal
43 i 44
45 i 46
Manar i creure
47 i 48
49 i 50
L’èxit i el fracàs
51 i 52
53 i 54
El coratge i la por
55 i 56
57- 59
Els petits i els grans
60 i 61
62 i 63

Segons l’editorial Cruïlla,Pensa-hi vol ajudar els lectors a aprendre a raonar, solucionar problemes concrets, pensar per ells mateixos i a ser conscients que hi ha preguntes que només se les pot contestar un mateix. Tot plegat sense moralina ni dogmatismes, i amb exemples reals”.