Assetjament entre iguals

nobullyingL’assetjament entre iguals o bullying és una forma específica de maltractament que pot ser de caràcter verbal, físic, social o sexual entre escolars i es caracteritza per ser reiterat, la intencionalitat d’algú o d’un grup d’anar contra una persona i el fet que la víctima es troba indefensa faci el que faci.

És bullying insultar, humiliar, posar malnoms, pegar, deixar de banda, ignorar, amagar o trencar-li el material, menysprear, difondre rumors, tocar-lo/a sense consentiment, amenaçar… a través d’un mòbil o en persona.

El bullying és un problema social molt greu que afecta a milers d’alumnes independentment de com siguin o d’on vinguin. Els assetjadors/es exerceixen l’assetjament a qualsevol company/a que perceben com a diferent, indefens o inferior.

Telèfons d’interès:

Infància Respon 116111