Com, Quan i Perquè utilitzar Eines TIC a la classe de ciències

Programa Ciència i Aula

En aquesta xerrada discutirem com, quan i per a què utilitzar cada una d’aquestes eines des del punt de vista didàctic, així com quina és la seva implantació actual a les aules catalanes i quins reptes i oportunitats ofereixen.

Lloc: FCRi – Passeig de Lluís Companys, 23 – Barcelona
Data: dijous, 21 d’abril de 2016, de 18.00 a 19.30 hores
Inscripcions: empleneu AQUEST FORMULARI per a inscriure-us-hi
www.fundaciorecerca.cat

Intervenció:
Carme Grimalt (química) i Víctor López (físic), investigadors del CRECIM (Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica) i experts en didàctica de les ciències.
Actualment existeix un immens ventall d’entorns virtuals i de dispositius electrònics disponibles per a ser utilitzades com a eines educatives a l’escola. Ara bé, si partim de la idea de la pràctica científica escolar (de l’assumpció que realment s’aprèn ciències promovent que els alumnes facin ciència a l’aula) podem identificar quines són aquelles eines que realment aporten un valor afegit a l’ensenyament de les ciències. Parlem, per exemple, dels dispositius que permeten la recollida de dades experimentals (ja sigui amb sensors, lupes digitals, o el mateix mòbil); dels entorns virtuals que permeten expressar i interaccionar amb models científics (com per exemple les simulacions i els laboratoris virtuals); o dels dispositius que promouen la discussió col·laborativa sobre models científics a l’aula.