L’àmbit CTEM o STEM per les seves sigles en anglès engloba les àrees de Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtica. Essent cada vegada més present en els currículums internacionals i en les polítiques del país (Pla STEMCat), la perspectiva d’integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques es considera una eina crucial.
Amb la idea d’aprofundir en aquest camp s’han dissenyat dues formacions adreçades a professorat de Secundària i mestres de Primària dels àmbits STEM en dos torns. Els objectius fonamentals d’aquestes formacions són:
- Oferir un espai de reflexió sobre el perquè, què i com de l’educació STEM
- Destacar les característiques específiques dels projectes de l’àmbit STEM
- Referenciar la importància de la introducció de l’enginyeria i l’ús de les tecnologies creatives en l’actual canvi de paradigma del disseny
- Actualitzar i reubicar el paper del pensament computacional en les pràctiques STEM
- Re-conceptualitzar la idea de ciència, tecnologia i societat en base a nous marcs de referència com l’RRI.
Més informació i inscripció pel primer torn de la formació:
Primària
Maresme-Vallès Oriental | Girona |
Secundària
Catalunya Central | Tarragona |
El segon torn de la formació s’iniciarà el proper mes de febrer.