Eines de detecció i intervenció en les dificultats de lectura i càlcul

Descripció

iceA la trobada es presentaran els resultats de dues recerques que aporten a les escoles eines concretes d’aplicació per a la millora en la detecció de dificultats de la lectura (PACBAL) i del càlcul (NÚMMERUS) així com experiències reeixides de diversos centres educatius.

— Conèixer les dues recerques: PACBAL i NÚMMERUS de la mà dels seus creadors.

— Compartir bones pràctiques de centres educatius al voltant de la llengua i les matemàtiques.

Continguts

— L’eina de detecció PACBAL

— L’eina de detecció NÚMMERUS

— Espais matemàtics al segon cicle d’Educació Infantil (P3,P4 i P5).

— La matemàtica creativa.

— L’organització del centre per a l’aprenentatge de la lectura mitjançant grups lectors a P-5, 1r, 2n d’EP.

Metodologia

Combinació de conferència d’experts i experiències de bones pràctiques en centres al voltant de la lectura i el càlcul.

Destinataris

Mestres d’infantil i primària, psicopedagogs i orientadors, equips directius i caps d’estudis.

Ponents

Dia 19/4/17: LECTURA

Dr. Josep Font, pedagog i  ex-director del  CCEE L’Estel, Vic.

Rosa Mª Vizcaíno, Psicopedagoga i Cap d’estudis, i Mª Carme Urgellés, mestra d’Educació Infantil del CC Sta. Caterina de Siena, Vic.

Isabel Pujol Boira, mestra d’educació especial, pedagoga i logopeda, i equip de mestres de l’Escola Sant Josep (Sant Vicenç dels Horts).

Dia 26/04/17: CÀLCUL

Dr. Josep M. Serra-Grabulosa, Doctor en Psicologia. Investigador del grup de Recerca en Neuropsicologia, de l’IDIBAPS (Institut de Recerca Biomèdica) i de l’Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona.

Eva Martín, mestra del CEE Sant Joan de la Creu i de suport a la inclusió a diverses escoles ordinàries de Barcelona.

Carolina Pérez, Sara Ribas, mestres d’infantil de l’Escola Can Fabra, Barcelona

Calendari i horari: 19 i 26 d’abril de 2017, de 17.30 a 20.30 h

Hores: 6 hores

Requisits de certificació: Assistència a les dues sessions.

Places: 50

Lloc: Universitat de Barcelona. Campus de Mundet. Edifici de Migdia. Sala de Graus, 3r. pis.

Preu: 10 €

Inscripció per Internet:  formulari de matrícula del 10 de març al 14 d’abril

Informació i/o consultes icecursos@ub.edu Telèfon: 934 021 024

Les activitats organitzades per l’ICE tenen els mateixos efectes per al professorat que les activitats incloses en el Pla de formació permanent del Departament d’Ensenyament.

Els certificats d’aquests cursos s’incorporen directament a l’expedient de formació del professor/a (XTEC) i es poden utilitzar com a acreditació per participar en els diferents concursos o convocatòries del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, amb els termes que indiqui cada convocatòria.

Per iniciar aquesta activitat cal que hi hagi un nombre mínim de persones inscrites.

Font d’informació: CRP Vallès Oriental IV