XII Festival de la Imatge a Calella. Participació de l’INS Euclides de Pineda de Mar

L’ Institut Euclides presenta dues propostes de creació fotogràfica a partir d’ estratègies fotogràfiques de creació com la descontextualizació d’objectes o de persones.

LA POÈTICA DELS OBJECTES és una proposta fotogràfica realitzada pels alumnes de 2n de Batxillerat Artístic a la matèria de Cultura Audiovisual.

En aquests exercicis els alumnes havien d’explorar les possibilitats evocadores dels objectes, la seva dimensió més simbòlica. En aquesta proposta els protagonistes de les fotografies són els objectes quotidians canviant el seu significat a través del retoc o de la descontextualització. Amb aquesta manipulació de parts dels objectes o del context, es revisen els seus significats per a descobrir un món surrealista, creant d’aquesta manera una poesia visual on res és el que sembla.
Captura de pantalla completa 07042017 123209.bmp

Calella és Hollywood és una proposta fotogràfica realitzada pels alumnes de 1r de Batxillerat Artístic a la matèria de Cultura Audiovisual.
En aquest treballs els alumnes han treballat les possibilitats de la manipulació de la realitat mitjançant la fotografia digital per a crear històries quasi reals, o si més no, totalment possibles i provocant sorpresa al pública amb la credibilitat que els mitjans de comunicació i la societat en general li donen a la fotografia.
Aquí els alumnes juguen a través de la manipulació de la realitat intervenint de forma sorprenent en el contingut de la imatge.