Projecte Implica’t: CONTES -Benvolgut setembre i La Crida

Sinopsi del conte Benvolgut setembre

Autora: Glòria Francino    Il·lustradora: Marissa Amigo

El diari que escriu l´Ainhoa enceta un passeig per les vivències d’uns joves alumnes, del seu aprenentatge, dels seus pensaments i dels seus desitjos al llarg del curs. Entre converses coneixem les seves activitats quotidianes: fer recerca sobre les feines del camp, indagar sobre personatges referents dins la societat com la Malala, coneixement in situ de jaciments de dinosaures, d´obres representatives de l´art romànic i d’un seguit de costums i tradicions de distintes cultures com les falles, passant pel sedàs de la fantasia de la literatura popular i haver de descobrir l´enigma plantejat a l’inici del relat.

Benvolgut setembre s’estructura en el cicle vital de les estacions de l’any, que també marquen el curs escolar, i la tria d´alguns dels Principis de la Carta de la Terra relacionats amb el contingut, amb la intenció de donar-los a conèixer a l’alumnat, de conscienciar i d´implicar els joves en el seu entorn proper i en cultures llunyanes, en la conservació de la natura i en la millora del món en general.

Aquest conte està inspirat en alguns alumnes de tercer i quart d´ESO del curs 2015-2016 d’un institut de Lleida, tot i que es pot adaptar a altres etapes i nivells d’estudis.

Escrit en català i en castellà per la Glòria Francino, traduït a l’aranès per Rosa Mari Salgueiro, al francès per Anna Castro, a l’anglès per Balbina Falceto i a l’italià per Raül Vallés

Aquest conte forma part del projecte  Implica’t+ , un projecte interdisciplinari per treballar els principis de la Carta de la Terra i l’Agenda 2030 a les aules. Està adreçat a l’alumnat de totes les etapes educatives i conté un ampli ventall de propostes didàctiques elaborades amb diferents metodologies de treball. Es pot desenvolupar al llarg de tot un curs escolar o en un moment concret del període lectiu. Actualment hi treballen 43 docents de 30 centres diferents, amb el compromís ètic, social i educatiu d’aconseguir un futur digne per a tothom.

També forma part del mateix projecte el conte LA CRIDA

Es tracta d’una petita història que permet treballar el tema de la degradació del medi ambient

Autors: Jaume Centelles i Désirée Grifé. Il·lustracions: Rita Sañé.  El conte està traduït  a 6 idiomes:  l’occità, català, castellà, anglès, francès i italià.  Propostes didàctiques

TOTS DOS CONTES en préstec al CRP Alta Ribagorça